When Memory Takes the Stage: the Forms of Unrepresentability in Sarkis

dc.contributor.advisor Soysal, Levent en_US
dc.contributor.author Canbulat, Guler
dc.contributor.author Soysal, Levent
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:36:07Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:36:07Z en_US
dc.date.issued 2012 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studies en_US
dc.description.abstract While reaching the end of 20th century contemporary understanding of spaceand time began to threaten history.s centralist linear and causal structure. in theappearingly accelerating and tightening world the individual feels the need fordeceleration and adherence. The perspective offered by history and grand narrativescan no longer be adequate for the individuum seeking a sense of identity andbelonging. Therefore the individual clings to his/her verity and thereby his/hermemory. en_US
dc.description.abstract 20. Yüzyıl sonlarına gelirken, çağdaş zaman ve mekân anlayışı, tarihin merkeziyetçi, doğrusal ve nedensel yapısını tehdit etmeye başlamıştır. Gittikçe sıkışan ve hızlanıyor gibi gözüken dünyada, kişi yavaşlama ve tutunma ihtiyacı duymaya başlar. Bir tür ait olma ve kimlik arayışına giren bireye, tarihin ve büyük anlatıların sunduğu perspektif yetmez hale gelir. Bu yüzden birey, kendi gerçekliğine, dolayısıyla belleğine tutunur. 20. Yüzyıl sonlarına gelirken bellek, tüm dünyada pek çok alanı etkileyen yaygın ve eşzamanlı bir kamusal diskur haline gelmiştir. Bu süreçte sanatçı da artık tarihin bir figüranı olmaktan çıkıp, kendi gerçekliğinin izlerini, belleğiyle görünür kılma arayışına girmiştir.Yüksek lisans tezim kapsamında 1938, İstanbul doğumlu sanatçı Sarkis'in sanatı üzerinden belleğin imkân verdiği dil ve ifade biçimlerini inceledim. Sarkis'in işlerinde bellek, kişiyi ve toplumu sarsan, bir ömrün sınırlarını aşıp önceki kuşaklara uzanan travmaların semptomları biçiminde ortaya çıkar. Travmayı konumlandırırken deneyim ve doğrusal göndermelere dayanan tarihin geleneksel anlayışı yetersiz kaldığı için, sanatçı geçmişe hapsolmuş duygularını bellek aracılığıyla iletir ve travmanın izlerini görünür kılar. Böylece temsil edilemezin biçimlerini oluşturur. Açıklayıcı cümleler, betimlemeler, nostalji ve ağıttan kaçınan bu işler, bastırılmış olanın ansızın geri dönüşü gibidir. Sarkis temsilin imkânsızlığının farkındadır, belleğiyle kendisine bir mülk inşa eder ve onu kendi vatanı yapar. Sanatçının hayatının ve sanatının incelendiği bu tezde, özellikle ?Çaylak Sokak? (1986) ve ?Başlangıçta: Çığlık? (1998) işleri üzerinden temsil edilemezin kavram ve biçimleri analiz edilmiş; Gidiş - Dönüş, Yokluk - Sessizlik, Yineleme, Okunamazlık - Belirsizlik, Hapsolma başlıkları üzerinden tartışılmıştır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/1984
dc.identifier.yoktezid 313325 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Memory en_US
dc.subject Trauma en_US
dc.subject Contemporary Art en_US
dc.subject Representation en_US
dc.subject Bellek en_US
dc.subject Travma en_US
dc.subject Çağdaş Sanat en_US
dc.subject Temsil en_US
dc.title When Memory Takes the Stage: the Forms of Unrepresentability in Sarkis en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication da429164-95e5-47dd-b596-fa1be4fcca53
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery da429164-95e5-47dd-b596-fa1be4fcca53
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0062299GulerCanbulut.pdf
Size:
1.11 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections