The Factors That Influence the Transformation of a Regular User To a Youtube Celebrity
Loading...
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
The purpose of this research is to explain the factors that are efficient for being a YouTube celebrity rather than a regular user of YouTube. The goal is to show that YouTube users have something in common while creating their content. Since YouTube recently became a business opportunity in Turkey it has users attention. To identify patterns among YouTube content creators i made interviews with them. Then analyze the findings and created the path of being YouTube celebrity.
Bu tezin amacı, standart YouTube kullanıcılarının YouTube ünlülerine dönüşmesinde etkili olan faktörleri açıklamak ve YouTube ünlülerinin içerik üretirken belirli ortak etkenlerden yararlandığını göstermek. YouTube Türkiye'de yeni yeni büyüyen bir iş sektörü olduğu için standart kullanıcıların oldukça dikkatini çekmiş durumda. Ortak noktaları bulabilmek için YouTube kullanıcılarıyla röportajlar yapıp belli kategoriler altında bir taslak oluşturdum. Daha sonra standart YouTube kullanıcısından YouTube ünlüsü olmaya giden yolda bu taslakları analiz ederek sonuçları elde ettim.
Bu tezin amacı, standart YouTube kullanıcılarının YouTube ünlülerine dönüşmesinde etkili olan faktörleri açıklamak ve YouTube ünlülerinin içerik üretirken belirli ortak etkenlerden yararlandığını göstermek. YouTube Türkiye'de yeni yeni büyüyen bir iş sektörü olduğu için standart kullanıcıların oldukça dikkatini çekmiş durumda. Ortak noktaları bulabilmek için YouTube kullanıcılarıyla röportajlar yapıp belli kategoriler altında bir taslak oluşturdum. Daha sonra standart YouTube kullanıcısından YouTube ünlüsü olmaya giden yolda bu taslakları analiz ederek sonuçları elde ettim.
Description
Keywords
YouTube, New media, Online celebrity, YouTube celebrity, YouTube ünlüleri, Yeni medya