Tayfun Pirselimoğlu filmlerinde kadın temsili ve Saç filminde abject

dc.contributor.advisorBayraktar, Gülümser Denizen_US
dc.contributor.authorBayrakdar, Gülümser Deniz
dc.date.accessioned2020-02-16T14:29:21Z
dc.date.available2020-02-16T14:29:21Z
dc.date.issued2019
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studiesen_US
dc.description.abstractTayfun Pirselimoğlu, Yeni Türkiye Sineması'nda yer alan bir yönetmendir. Yeni Türkiye Sineması'nın ilgilendiği en önemli alanlardan biri de kadın temsilleridir. Tayfun Pirselimoğlu da filmlerinde kadını toplumda bastırılan, dışlanan ve yok sayılan bir kesim olarak temsil eder. Tayfun Pirselimoğlu'nun ölüm ve vicdan üçlemesi olan Rıza (2007), Pus (2009), Saç (2010) ile Ben O Değilim (2014) filmlerindeki kadın karakterler ataerkil düzende varlıklarını sürdürmeye çalışırlar. Kadının toplumsal konumu ve rolleri Tayfun Pirselimoğlu'nun filmlerinde toplumun bakışını eleştirir. Bu çalışmada dışlanma ve bastırmayla ilgili olan Julia Kristeva'nın 'abject' kavramı üzerinden Saç filmi değerlendirilecektir. 'Abject' arada kalan, özneye sınırlarını hatırlatan bir kavramdır. Saç filminin 'abject' ile ortak noktaları; bedenin atığı olan saç, hastalık ve cesettir. Saç filmindeki karakterler anne-baba-çocuk olarak oedipal üçgenle özdeşleşmektedir.en_US
dc.description.abstractTayfun Pirselimoğlu is a director of the New Turkish Cinema movement. One of the most important issues in New Turkish Cinema Wave is the representation of women in film. Tayfun Pirselimoğlu, represents women as repressed, excluded and ignored figures in his films. This perspective belongs to society. The female characters in the movies; Rıza (2007), Pus(2009), Saç(2010) and also Ben O Değilim (2014) of Tayfun Pirselimoğlu’s death and conscience triology, are in a struggle for pursuing their existence in the patriarchal order. Women's social position and roles criticize society's view in these films. In this study, Hair will be evaluated through the abject concept of Julia Kristeva, which is related to exclusion and suppression. Abject is a term which is used to define the status of being neither subject or object, it is a thing that reminds subject its boundaries. Especially the movie Saç, shares a common ground with abject in the sense of hair as a waste of body, disease and corpse. Characters in the film are identified with the oedipal triange of parents and children.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2742
dc.identifier.yoktezid548785en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTayfun Pirselimoğluen_US
dc.subjectYeni Türkiye Sinemasıen_US
dc.subjectkadın temsilien_US
dc.subjectabjecten_US
dc.subjectTayfun Pirselimoğluen_US
dc.subjectNew Turkey’s Cinemaen_US
dc.subjectwoman representationen_US
dc.subjectabjecten_US
dc.titleTayfun Pirselimoğlu filmlerinde kadın temsili ve Saç filminde abjecten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication90308fa2-3b2f-461c-bd72-26f24a62854e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery90308fa2-3b2f-461c-bd72-26f24a62854e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tayfun Pirselimoğlu filmlerinde kadın temsili ve Saç filminde abject.pdf
Size:
2.39 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections