Concept map based learning system

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Concept Map is a training technique which accelerates facilitates and consolidates the learning process. Concept map uses concepts and connections between concepts to train and transmit the information during education. A web application which is based on this technique has been developed. The application is designed for the teachers from different branches students for various ages and everyone who wants to teach and learn any subject. The application is web based and designed for different screen sizes so users may access the application via their mobile devices for instance mobile phones or tablets and personal computers. Tutor adds course content determines the concepts and relations from the content and connects them on drawing area in order to form a map. Student chooses one of the courses reads the course content and tries to draw the concept map by deciding on concepts and relations. The application gives feedback to the student while drawing the map which has been defined by the course teacher thus facilitates the drawing and learning. Student may compare his concept map with the teachers’ thus continues the drawing operation until the learning process completes. -- Abstract'tan.
Concept Map (Kavramsal Harita) eğitim tekniğinin, öğrenme sürecini hızlandırdığı, kolaylaştırdığı ve pekiştirdiği bilinmektedir. Eğitimin ve eğitimde aktarılan bilginin kavramlar ve aralarındaki bağlantılar üzerinden anlatıldığı bu tekniğe bağlı bir web uygulaması geliştirilmiştir. Uygulama farklı branş öğretmenleri ve çeşitli yaşlardaki öğrenciler, herhangi bir konuyu öğretmek ve öğrenmek isteyen herkes için tasarlanmıştır. Uygulama web tabanlı olup, farklı ekran boyutlarına gore tasarlandığından, mobil cihazlardan, tablet bilgisayarlardan veya kişisel bilgisayarlardan kullanılmaya uygundur. Öğretmen ders anlatımını ekleyip, anlatım üzerinden kavramları ve bağlantıları belirleyip, bunları çizim alanı üzerinde bir grafik oluşturacak şekilde birbirine bağlar. Öğrenci derslerden birini seçer, anlatımı okur ve belirlediği kavram ve bağlantıları birbirine bağlayacak şekilde grafik çizer. Çizim sırasında, öğretmenin belirlemiş olduğu uyarılardan yardım alır ve böylece çizim ve öğrenme kolaylaşır. Öğrenci kendi çizmiş olduğu grafikle, öğretmeninkini karşılaştırabilir, böylece doğru grafiği oluşturana kadar çizim işlemine devam ederek, öğrenme süreci tamamlanır.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections