Culture, Commodity and Spectator Under the Influence of Global Industry: the Case of Karaköy
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
The final step industry has evolved into today also provides an excessive method of
exhibiting. The transformation of the terminology branched under culture is redefined
when the commodities are considered. Until the point of industrialization human history
had been replacing forms of cultural production with a newer one. This continued from
generation to generation until the mass production was introduced. Starting from the 18th
century historic memory has started to fade under the guise of modernization.
Capitalism’s dominancy in every field of life initiated new ways of thinking forming the
field sociology and reshaping the outcomes of art, design and marketing. Brands began a
competition of marketing and gaining global growth leading to a commodification of
culture and meanwhile media played a big role. Mediatization of commodity brought
upon globalism and the social media had a huge impact on all of this. At the end physical
space as we know it defined by concrete boundaries transformed into a mental, limitless
space paradoxically minimizing the inner worlds of the individual and emptying the
qualitative aspects of the end-products. Especially emerging markets felt the biggest
impact from the waves of globalism.
To exemplify this data, a case area in Karaköy is selected. Karaköy with a rich cultural
diversity and historical stratum consists an appropriate sample for two reasons. First
reason is that it’s historical and cultural background gives us a strong data for comparison
and the second reason is that the region has been going through an expansive transilience
under capitalist agenda. This study lays down a documentation for the current state of
Karaköy approaching a new decade and tries to convey a phase of transformation
screenshot from a timeline of a rapidly changing appearance while investigating the social
media’s effects and influence.
Günümüzde endüstriyelleşmenin geldiği son nokta aynı zamanda yoğun bir sergileme yöntemi sunar. Kültür altında dallanmış terminolojinin dönüşümü, tüketim nesnesi göz önüne alındığında yeniden tanımlanır. Sanayileşmenin baş gösterdiği noktaya kadar insanlık tarihi kültürel üretim biçimlerinin her birini, bir yenisiyle değiştirmekteydi. Bu, nesilden nesile seri üretimin başlangıcına kadar devam etti. Tarihi bellek, 18. yüzyıldan başlayarak modernleşme kisvesi altında solmaya başladı. Kapitalizmin yaşamın her alanında egemenliği, sosyoloji alanının gelişimine yön verirken; sanat, tasarım ve pazarlama adına da yeni düşünme yöntemleri başlattı. Markalar, kültürün metalaşmasına neden olacak bir pazarlama ve küresel büyüme yarışına başladılar ve bu konuda medya da büyük bir rol oynadı. Metalaştırmanın küreselleşmeye evirilmesi ve sosyal medyanın bütün bunlar üzerinde büyük etkisi oldu. Sonunda bildiğimiz, somut sınırlarla tanımlanan fiziksel mekân, bireyin iç dünyasını paradoksal olarak asgariye indiren ve son ürünlerin nitel yönlerini boşa çıkaran zihinsel, sınırsız bir mekâna dönüştü. Özellikle gelişmekte olan piyasalar küreselleşmenin dalgalarında en büyük etkiyi hissetti. Bu verinin objektifinden bir örnekleme elde etmek için Karaköy'de bir saha seçilmiştir. Zengin kültürel çeşitliliği ve tarihi katmanları barındıran Karaköy, iki nedenden dolayı uygun bir örnek olacaktır. İlk sebep, tarihsel ve kültürel arka planının bize karşılaştırma yaratabilmemiz için güçlü bir veri sağlaması ve ikincisi de bölgenin kapitalist arzu altında güçlü bir dönüşüm yaşamış olmasıdır. Bu çalışma yeni bir on yıla girerken, Karaköy’ün güncel durumuyla ilgili bir dökümantasyon sağlarken, sosyal medyayı etkileyen ve ondan etkilenen parametreleri de açığa çıkarır.
Günümüzde endüstriyelleşmenin geldiği son nokta aynı zamanda yoğun bir sergileme yöntemi sunar. Kültür altında dallanmış terminolojinin dönüşümü, tüketim nesnesi göz önüne alındığında yeniden tanımlanır. Sanayileşmenin baş gösterdiği noktaya kadar insanlık tarihi kültürel üretim biçimlerinin her birini, bir yenisiyle değiştirmekteydi. Bu, nesilden nesile seri üretimin başlangıcına kadar devam etti. Tarihi bellek, 18. yüzyıldan başlayarak modernleşme kisvesi altında solmaya başladı. Kapitalizmin yaşamın her alanında egemenliği, sosyoloji alanının gelişimine yön verirken; sanat, tasarım ve pazarlama adına da yeni düşünme yöntemleri başlattı. Markalar, kültürün metalaşmasına neden olacak bir pazarlama ve küresel büyüme yarışına başladılar ve bu konuda medya da büyük bir rol oynadı. Metalaştırmanın küreselleşmeye evirilmesi ve sosyal medyanın bütün bunlar üzerinde büyük etkisi oldu. Sonunda bildiğimiz, somut sınırlarla tanımlanan fiziksel mekân, bireyin iç dünyasını paradoksal olarak asgariye indiren ve son ürünlerin nitel yönlerini boşa çıkaran zihinsel, sınırsız bir mekâna dönüştü. Özellikle gelişmekte olan piyasalar küreselleşmenin dalgalarında en büyük etkiyi hissetti. Bu verinin objektifinden bir örnekleme elde etmek için Karaköy'de bir saha seçilmiştir. Zengin kültürel çeşitliliği ve tarihi katmanları barındıran Karaköy, iki nedenden dolayı uygun bir örnek olacaktır. İlk sebep, tarihsel ve kültürel arka planının bize karşılaştırma yaratabilmemiz için güçlü bir veri sağlaması ve ikincisi de bölgenin kapitalist arzu altında güçlü bir dönüşüm yaşamış olmasıdır. Bu çalışma yeni bir on yıla girerken, Karaköy’ün güncel durumuyla ilgili bir dökümantasyon sağlarken, sosyal medyayı etkileyen ve ondan etkilenen parametreleri de açığa çıkarır.
Description
Keywords
Commodity, Culture, Globalism, Industrialism, Exhibition, Capitalism, Karaköy, Spectacle, Digitalization