Büyülü Gerçekçilik akımının edebiyattan tiyatro uyarlanması: Yüzyıllık Yalnızlık romanından esinlenerek yazılan 100 oyununu reji denemesi

dc.contributor.advisorYüceil, Zeynep Günsüren_US
dc.contributor.authorÖnder, Şenol
dc.date.accessioned2020-07-06T11:28:13Zen_US
dc.date.available2020-07-06T11:28:13Zen_US
dc.date.issued2013en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Film and Drama en_US
dc.description.abstractFilm ve Drama Bölümü Yüksek Lisans Programında yönetmenlik eğitimi gören Şenol Önder tarafından romanda Büyülü Gerçekçilik akımının tiyatroya uyarlanması ele alınıp, Yüzyıllık Yalnızlık Romanından esinlenerek yazılan ?100? oyunun reji denemesi yapılmıştır. Performansa ve araştırmaya dayalı bu tez, süreç analizi, Büyülü Gerçekçilik akımın tüm ana hatlarını anlatmakla beraber, bu akımın öncülerinden Gabriel García Márquez?in ve Yüzyıllık Yalnızlık Romanının detaylı incelenmesini yapıp, bu romandan esinlenerek yazılan ?100? oyunun reji aşamasında, Büyülü Gerçekçilik akımının, oyunun dramaturgisi ve sahnelenmesinde nasıl etkin olduğunu anlatmıştır. Tez, oyunun sahnelenmesi ve Büyülü Gerçekçiliğin rejiye etkisi üzerine kuruludur.en_US
dc.description.abstractThe adaptation of Magical Realism Movement from Literature to Theatre was studied and Experimental staging of the play ?100? which is inspired from the novel called One hundred years of solitude - was performed by Şenol Önder who has been studying directing at the Masters Degree Program in The Film and Drama Department. The thesis process analysis - which is based on performance and research -explains all main characteristics of the experimental theater and the magical realism movement; and it also makes detailed analysis of the novel called ?One hundred years of solitude? which was written by Gabriel García Márquez. It also explains how the magical realism movement was effective when the dramaturgy and staging process was performed of the play called ?100? which was inspired from the novel. The thesis is based on staging of the play and the effect of the Magic Realism over directing.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3005
dc.identifier.yoktezid337743en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBüyülü Gerçekçiliken_US
dc.subjectLatin Edebiyatıen_US
dc.subjectGabriel García Márquezen_US
dc.subjectYüzyıllık Yalnızlıken_US
dc.subject100 oyunuen_US
dc.subjectMagical Realismen_US
dc.subjectLatin Literatureen_US
dc.subjectOne Hundred Years of Solitudeen_US
dc.subjectand The play called 100en_US
dc.titleBüyülü Gerçekçilik akımının edebiyattan tiyatro uyarlanması: Yüzyıllık Yalnızlık romanından esinlenerek yazılan 100 oyununu reji denemesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Büyülü Gerçekçilik Akımının Edebiyattan Tiyatroya Uyarlanması.pdf
Size:
859.58 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections