Perdenin Ardındaki Topluluk: !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin '!f'çileri'

dc.contributor.advisorBehlil, Melis
dc.contributor.authorTopcuoğlu, Uğurhan
dc.date.accessioned2024-06-24T11:40:14Z
dc.date.available2024-06-24T11:40:14Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı / Sinema Televizyon Sanat Dalı
dc.description.abstractBu tez, Türkiye'nin ilk bağımsız film festivali olarak ortaya çıkan !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin ortaya attığı '!f'çiler' kavramını ve bu kavramın imlediği festival izleyicisini aşan bir topluluk oluşturma düşüncesini ele almaktadır. Konvansiyonel bir topluluk festivali olarak tanımlanamayacak olan festivalin topluluk hissi yaratımını önceleyen yaklaşımı, Chavis ve McMillan'ın 1986 yılında önerdiği topluluk hissi tanımı ve dört kriter çerçevesinde incelemektedir. Festivali uluslararası ve ulusal film festivali tarihçesi ve döngüsünde konumlandıran tez, festivalin bu topluluk hissini yaratma konusundaki motivasyonlarını araştıyor. Bu motivasyonları bütüncül bir şekilde değerlendirmek amacıyla festivalin programlamasından, etkinliklerine, tanıtım kitapçıkları ve filmlerinden, sosyal medya içeriklerine kadar festivalin ürettiği birçok içerik ve festivalin çekirdek ekibiyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden yararlanıyor. Böylelikle, ilk bakışta bir topluluk festivali gibi görünmeyen film festivallerin topluluk hissini teşvik etme konusundaki etkinliği sorgulanmaktadır.
dc.description.abstractThis thesis examines the !f Istanbul Independent Film Festival, which emerged as the first independent film festival in Turkey, based on the concept of '!f People' and explores how this concept envisions creating a community that transcends the festival audience. The approach of the festival, which cannot be defined as a traditional community-based film festival, yet prioritizes establishing a sense of community, is read through the lens of Chavis and McMillan's 1986 definition of a sense of community and the four criteria necessary for the allocation of such a sense. Positioning the festival in international and national film festival history and circuit, the study explores the festival's motivations for fostering this sense of community. To assess these motivations holistically, it uses semi-structured interviews with the festival's core team to explore the various elements produced by the festival, from its programming, side events, promotional booklets, and videos to social media content. Thus, it aims to challenge the efficacy of film festivals that may not at first glance appear to be community-based festivals in fostering a sense of community.en_US
dc.identifier.endpage98
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/5950
dc.institutionauthorBehlil, Melis
dc.language.isoen
dc.statusOnaylandı
dc.subjectRadyo-Televizyon
dc.subjectBağımsız sinema
dc.subjectFilm festivali
dc.subjectTopluluk hissi
dc.subjectUluslararası film festivali
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectIndependent cinemaen_US
dc.subjectFilm festivalen_US
dc.subjectSense of communityen_US
dc.subjectInternational film festivalen_US
dc.titlePerdenin Ardındaki Topluluk: !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin '!f'çileri'
dc.titleCommunity Beyond the Screen: '!f People' of the !f Istanbul Independent Film Festivalen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationbbf0be4b-f86a-457f-93f0-43c43c845a45
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverybbf0be4b-f86a-457f-93f0-43c43c845a45

Files