Perdenin Ardındaki Topluluk: !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin '!f'çileri'

dc.contributor.advisor Behlil, Melis
dc.contributor.author Topcuoğlu, Uğurhan
dc.contributor.author Behlil, Melis
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2024-06-24T11:40:14Z
dc.date.available 2024-06-24T11:40:14Z
dc.date.issued 2023
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı / Sinema Televizyon Sanat Dalı
dc.description.abstract Bu tez, Türkiye'nin ilk bağımsız film festivali olarak ortaya çıkan !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin ortaya attığı '!f'çiler' kavramını ve bu kavramın imlediği festival izleyicisini aşan bir topluluk oluşturma düşüncesini ele almaktadır. Konvansiyonel bir topluluk festivali olarak tanımlanamayacak olan festivalin topluluk hissi yaratımını önceleyen yaklaşımı, Chavis ve McMillan'ın 1986 yılında önerdiği topluluk hissi tanımı ve dört kriter çerçevesinde incelemektedir. Festivali uluslararası ve ulusal film festivali tarihçesi ve döngüsünde konumlandıran tez, festivalin bu topluluk hissini yaratma konusundaki motivasyonlarını araştıyor. Bu motivasyonları bütüncül bir şekilde değerlendirmek amacıyla festivalin programlamasından, etkinliklerine, tanıtım kitapçıkları ve filmlerinden, sosyal medya içeriklerine kadar festivalin ürettiği birçok içerik ve festivalin çekirdek ekibiyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden yararlanıyor. Böylelikle, ilk bakışta bir topluluk festivali gibi görünmeyen film festivallerin topluluk hissini teşvik etme konusundaki etkinliği sorgulanmaktadır.
dc.description.abstract This thesis examines the !f Istanbul Independent Film Festival, which emerged as the first independent film festival in Turkey, based on the concept of '!f People' and explores how this concept envisions creating a community that transcends the festival audience. The approach of the festival, which cannot be defined as a traditional community-based film festival, yet prioritizes establishing a sense of community, is read through the lens of Chavis and McMillan's 1986 definition of a sense of community and the four criteria necessary for the allocation of such a sense. Positioning the festival in international and national film festival history and circuit, the study explores the festival's motivations for fostering this sense of community. To assess these motivations holistically, it uses semi-structured interviews with the festival's core team to explore the various elements produced by the festival, from its programming, side events, promotional booklets, and videos to social media content. Thus, it aims to challenge the efficacy of film festivals that may not at first glance appear to be community-based festivals in fostering a sense of community. en_US
dc.identifier.endpage 98
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/5950
dc.language.iso en
dc.status Onaylandı
dc.subject Radyo-Televizyon
dc.subject Bağımsız sinema
dc.subject Film festivali
dc.subject Topluluk hissi
dc.subject Uluslararası film festivali
dc.subject Radio and Television en_US
dc.subject Independent cinema en_US
dc.subject Film festival en_US
dc.subject Sense of community en_US
dc.subject International film festival en_US
dc.title Perdenin Ardındaki Topluluk: !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin '!f'çileri'
dc.title Community Beyond the Screen: '!f People' of the !f Istanbul Independent Film Festival en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication bbf0be4b-f86a-457f-93f0-43c43c845a45
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bbf0be4b-f86a-457f-93f0-43c43c845a45
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Collections