Visual Accessibility Performance of E-Shopping Platforms in Turkey: a Case Study Conducted on Trendyol.com, Hepsiburada.com and N11.com

dc.contributor.advisor Enşici, Ayhan
dc.contributor.author Soylu, Fatih Emre
dc.contributor.author Enşici, Ayhan
dc.contributor.other Industrial Design
dc.date.accessioned 2023-10-17T20:46:24Z
dc.date.available 2023-10-17T20:46:24Z
dc.date.issued 2023
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Birçok çevrimiçi satıcı, yalnızca klavye komutları veya ekran okuyucular gibi yardımcı teknolojiler kullanılarak gezinilebilen erişilebilir web siteleri sunar. Ancak, klavyeyle erişilebilen bir dijital ürün geliştirmek, evrensel olarak kabul edilen görsel erişilebilirlik standartlarını karşılayan bir dijital ürün üretmekten çok farklıdır. Bir web sayfasındaki kullanıcı arayüzü öğelerinin görsel nitelikleri, erişilebilirlik yaklaşımıyla e-ticaret platformları tasarlarken tasarımcılar ve geliştiriciler için bazen ikincil öncelik haline gelmektedir. Bu araştırmada, Türkiye'de en çok ziyaret edilen ilk üç e-ticaret platformu (Trendyol.com, Hepsiburada.com ve N11.com) üzerinde gerçekleştirilen sezgisel kullanıcı testleri ve çoğunlukla Web İçeriği Erişilebilirlik Yönergeleri'nin algılanılabilirlik kısmının ayırt edilebilirlik bölümüne dayanan değerlendirme kriterlerini birleştiren benzersiz bir yöntem kullanılmıştır. Bu yöntem çevrimiçi alışveriş platformlarının görsel erişilebilirlik performansını değerlendirmek için oluşturulmuş ve görme ile ilgili bir sağlık sorunu olsun ya da olmasın, kullanıcılar için bir görevi tamamlamanın ne kadar kolay olduğunu anlamak için kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları, kullanıcıların çok sayıda görsel erişilebilirlik sorunuyla karşı karşıya kaldığını göstermektedir. Mevzubahis platformların değerlendirmesi, onların yalnızca karmaşık görsel erişilebilirlik kriterleri açısından değil, aynı zamanda kontrast oranı ve metin boyutu gibi temel kriterler açısından da başarısız olduğunu gösteriyor. Olumlu olarak, çalışma, bu görsel erişilebilirlik sorunlarının çoğunun kolayca çözülebileceğini ortaya koyuyor. en_US
dc.description.abstract Many online retailers present accessible websites, which can be navigated using keyboard-only commands or assistive technology, such as screen readers. However, developing a keyboard-accessible digital product is very different from producing a digital product that meets universally accepted standards for visual accessibility. Visual attributes of the user interface elements on a web page sometimes become the second priority for the designers and developers when they design e-commerce platforms with an accessibility approach. In this research, a unique method, combining heuristic user tests conducted on top three most visited e-commerce platforms in Turkey (Trendyol.com, Hepsiburada.com and N11.com) and evaluation criteria mostly based on distinguishability part of perceivability section of Web Content Accessibility Guidelines 2.1, is created in order to evaluate e-shopping platforms' visual accessibility performance. This method is used to understand the easiness of a task for the users whether they have a sight related health problem or not. The findings of this study indicate that users encounter numerous visual accessibility problems. The evaluation of Trendyol.com, Hepsiburada.com, and N11.com demonstrates that these platforms exhibit multiple failures, not only in terms of more complex visual accessibility criteria but also for basic criteria such as contrast ratio and text size. On a positive note, the study reveals that most of these visual accessibility problems can be easily resolved. en_US
dc.identifier.endpage 235 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTHD1myyY0SP0uin8W1_7Z5JgEMGvhzfphJfbDjbSMJSu
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4549
dc.identifier.yoktezid 817406 en_US
dc.institutionauthor Soylu, Fatih Emre
dc.khas 20231017-Tez rn_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim Bilimleri en_US
dc.subject Communication Sciences en_US
dc.title Visual Accessibility Performance of E-Shopping Platforms in Turkey: a Case Study Conducted on Trendyol.com, Hepsiburada.com and N11.com en_US
dc.title.alternative Türkiye'deki E-ticaret Platformlarının Görsel Erişilebilirlik Performansı: Trendyol.com, Hepsiburada.com ve N11.com Üzerinde Yapılan Örnek İnceleme en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 6f015f85-09ec-4173-b413-bba333dc8f6e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 6f015f85-09ec-4173-b413-bba333dc8f6e
relation.isOrgUnitOfPublication 398c441d-1cb9-4164-810e-c393975245ef
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 398c441d-1cb9-4164-810e-c393975245ef

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
817406.pdf
Size:
3.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text

Collections