Siyasal Reklamlarda Kadın Temsiliyetine Dair Bir Analiz: Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi Örnekleri

dc.contributor.author Törin, Buket
dc.contributor.author Karaosmanoğlu, Nezaket Defne
dc.contributor.author Karaosmanoğlu, Nezaket Defne
dc.contributor.other Public Relations and Information
dc.date.accessioned 2021-08-04T12:35:06Z
dc.date.available 2021-08-04T12:35:06Z
dc.date.issued 2020
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu tez çalışması, 2018 Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçimleri'nde Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) ve Cumhuriyet Halk Partisi (CHP)'nin Youtube'da yayınlanan reklamlarını kadın temsiliyeti açısından incelemektedir. İncelenen üç reklamda partilerin kadınları reklamda nasıl ve hangi mesajlarla gösterdiği göstergebilim yöntemiyle incelenmiştir. Üç bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümü kavramsal çerçeve ve literatürdeki tartışmalardan oluşmaktadır. Medya, iktidar, ideoloji ve söylem arasındaki ilişki anlatılarak bu ilişkinin toplumsal cinsiyet kavramıyla reklamlar üzerinden bağlantısına değinilmiştir. Ayrıca ilk seçimlerden günümüze Türkiye'de siyasal yaşam ve siyasal iletişim kampanyalarına genel hatlarıyla yer verilmiş, daha sonra literatürdeki siyasal reklamlarda kadın temsiliyeti ile ilgili olan çalışmalara kısaca değinilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi, metodu, amacı ve kapsamı açıklanırken; bu çalışma ile hangi sorulara cevap arandığı ve çalışmanın önemi ortaya koyulmuştur. Üçüncü bölümde 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçim reklamları kapsamında seçilen AK Parti'nin "Birlik Hikâyemiz Yeniden Başlıyor", "Hazırız Türkiye!" ve CHP'nin "CHP "#Millet İçin Geliyoruz / Huzur İçinde Yaşamak, Zenginliğimizi Paylaşmak ve Hak Ettiğimiz Yarınlara Kavuşmak İçin Geliyoruz" isimli reklamlarının kadın temsiliyeti açısından göstergebilim yöntemiyle incelenişi yer almaktadır. Sonuç bölümünde incelemenin bulguları ortaya konularak seçilen 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçim reklamlarında iki partinin kadın temsiliyetine bakışı karşılaştırılmıştır. This thesis examines 2018 Presidential and General Elections in the Republic of Turkey Justice and Development Party (AK Party) and the Republican People's Party (CHP)'s of the ads posted on YouTube from the perspective of women's representation. In this three advertisements which examined, how and in which messages political parties showed women in the advertisement was analyzed by semiotics method. The first part of the study, which consists of three parts, consists of conceptual framework and discussions in the literature. The relationship between media, power, ideology and discourse is explained and the relation of this relationship with the concept of gender through advertisements is mentioned. Also, the first elections to the present day political life in Turkey and given a general outline of the political communication campaign, then briefly describes the work related to women's representation in political advertising in the literature. In the second part, while explaining the method, methodology, purpose and scope of the research; with this study, it was revealed which questions were answered and the importance of the study. Under the third section, the analysis of AK Party's advertisements which are "Birlik Hikâyemiz Yeniden Başlıyor", "Hazırız Türkiye!" and CHP's ads which is "CHP "#Millet İçin Geliyoruz / Huzur İçinde Yaşamak, Zenginliğimizi Paylaşmak ve Hak Ettiğimiz Yarınlara Kavuşmak İçin Geliyoruz" named selected within the scope of 2018 Presidential and General Election advertisements are analyzed by semiotics in terms of women's representation. In the conclusion section, the findings of the investigation were revealed and the views of the two parties on women's representation were compared in the 2018 Presidential and General Election advertisements. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4167
dc.identifier.yoktezid 649011 en_US
dc.institutionauthor Törin, Buket en_US
dc.institutionauthor Karaosmanoğlu, Nezaket Defne en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Halkla İlişkiler en_US
dc.subject Public Relations en_US
dc.subject Reklamcılık en_US
dc.subject Advertising en_US
dc.subject İletişim Bilimleri en_US
dc.subject Communication Sciences en_US
dc.title Siyasal Reklamlarda Kadın Temsiliyetine Dair Bir Analiz: Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi Örnekleri en_US
dc.title.alternative An Analysis of Women Representation in Political Advertisements: Justice and Development Party (ak Party) and Republican People's Party (chp) Examples en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 88bd8fa7-7b8c-4e7a-95b3-68031ec7c803
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 88bd8fa7-7b8c-4e7a-95b3-68031ec7c803
relation.isOrgUnitOfPublication 6f927f68-6bdf-4a00-82f7-45d1d3824548
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6f927f68-6bdf-4a00-82f7-45d1d3824548

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
649011.pdf
Size:
25.86 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections