A Journey To the Terrible Enlightenment in Suzan-Lori Parks' in the Blood and the Fucking A

dc.contributor.advisor Savcigil, Endres Selhan en_US
dc.contributor.author Emirsoy, Nalan
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:36:48Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:36:48Z en_US
dc.date.issued 2013 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : American Culture and Literature en_US
dc.description.abstract This thesis will address a comparative investigation of the portrayal of the sin guilt immoral act fault and the search for salvation in the embodiment of the three different female characters in Nathaniel Hawthorne’s novel The Scarlet Letter and Suzan-Lori Parks’ plays in the Blood and The Fucking A. Contemporary playwright Suzan-Lori Parks is associated with what is called “revisionary” artistic style in which she believes that revising the history of literature is a tool for constructing the new literature. For this reason she has a tendency to use historical figures and refer to famous old writers within the framework of her “revisionary” and “experimental” theatre. This idea is the reason why understanding Nathaniel Hawthorne’s character of Hester Prynne is pertinent when analyzing the characters Hester La Negrita and Hester Smith within the texts in the Blood and The Fucking A. By revising Nathaniel Hawthorne’s literary character Hester Prynne the thesis also aims to reveal the conflicts and nonsensical behaviors of these characters in order for the readers/audiences to understand the absent rather than the present on stage. -- Abstract'tan. en_US
dc.description.abstract Bu tez ile Nathaniel Hawthorne'un The Scarlet Letter adlı romanı ve Suzan-Lori Parks'ın In the Blood ve The Fucking A. adlı oyunlarında yer alan üç farklı kadın karakterin canlandırmalarındaki günah, suçluluk, hatalılık ve kurtulma arayışının betimlenmesi, karşılaştırmalı bir inceleme ile ele alınmaktadır. Çağdaş oyun yazarı Suzan-Lori Parks, edebiyat tarihinin gözden geçirilmesinin yeni edebiyatın oluşturulmasına yönelik bir araç olduğuna inandığı ve "revizyoner" sanat tarzı olarak adlandırılan tarz ile ilişkilendirilir. Bu sebeple yazar, tarihi figürleri kullanma ve kendi "revizyoner" ve "deneysel" tiyatrosu çerçevesinde eski meşhur yazarlara atıfta bulunma eğilimindedir. Bu düşünce, In the Blood ve The Fucking A. metinlerindeki Hester La Negrita ve Hester Smith karakterleri analiz edilirken Nathaniel Hawthorne'un karakteri olan Hester Prynne'nin anlaşılmasının neden ilgili bir unsur olacağını ortaya koymaktadır. Nathaniel Hawthorne'un edebi karakteri Hester Prynne'ini gözden geçirerek, okuyucuların/izleyicilerin sahnede olandan ziyade olmayanı anlayabilmeleri için, bu karakterlerin fikir ayrılıklarını ve mantıksız davranışlarını ortaya çıkarmak da amaçlanır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2092
dc.identifier.yoktezid 331944 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject American history en_US
dc.subject American theatre en_US
dc.subject Enlightenment en_US
dc.subject Modern drama en_US
dc.subject Games en_US
dc.subject Parks, Suzan-Lori en_US
dc.subject Theater plays en_US
dc.subject Amerikan tiyatrosu en_US
dc.subject Aydınlanma en_US
dc.subject Amerikan tarihi en_US
dc.subject Oyunlar en_US
dc.subject Tiyatro oyunları en_US
dc.title A Journey To the Terrible Enlightenment in Suzan-Lori Parks' in the Blood and the Fucking A en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
NalanEmirsoy.pdf
Size:
1.19 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections