An Examination of Brand Identity and Brand Image Relationship: An Analysis on Hanimeller

dc.contributor.advisor Kurultay, Ayşe Binay en_US
dc.contributor.author Demirdelen, Ozan
dc.contributor.author Binay Kurultay, Ayşe
dc.contributor.other Advertising
dc.date.accessioned 2020-03-05T18:29:07Z
dc.date.available 2020-03-05T18:29:07Z
dc.date.issued 2018 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studies en_US
dc.description.abstract This thesis aims to explore how brand identity created and how this identity communicated to do consumers in order to create planned image at consumers. Brand is one of the most valuable commercial assets of companies; success of brand depends on developing a good brand identity and transmitting this identity to the consumers with a proper communication. Study adopts quantitative methodology. Data has been collected from the results of a deep interview with a marketing director and content analysis of TV commercials of a brand. At first phase of the research, a in-depth interview conducted with marketing director that covering; brand identity, market conditions and competition. In the second phase, A content analysis done with TV commercials and press statements. Significant findings were observed to enforce that developing a right brand identity and communicating this identity via right brand associations have great positive impact on brand's success. en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı marka kimliğinin nasıl oluşturulduğunu ve bu kimliğin tüketicilere aktarılıp doğru imajın oluşturulması için gerekli iletişimin nasıl yapıldığını göstermektir. Markalar şirketlerin en önemli ticari varlıklarından biridir ve markaların başarısı iyi kurgulanıp doğru bir kimliğe sahip olmalarına ve bu kimliği tüketicilere doğru bir şekilde aktarmalarına bağlıdır. Araştırma kapsamında marka kimliği ve bu kimliği nasıl yansıtıldığı niteliksel yöntemler kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında seçilen markanın pazarlama direktörü ile yapılan derinlemesine bir ropörtaj ile markanın kimliği ve bu kimliğin dayandığı değerlerin yanı sıra pazar ve rekabet koşulları da incelenmiştir. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan içerik analizi ile markanın kimliğini iletişimden nasıl ortaya koyduğu hangi marka çağrışımlarını, prodüksiyon ve anlatım tekniklerini kullandığı incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre kayda değer bulgular elde edilmiş ve marka kimliğinin doğru belirlenmesi ve bu kimliğin doğru çağrışımlar ile aktarılmasının marka başarısı üzerinde önemli etkileri olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2817
dc.identifier.yoktezid 531990 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Brand identity en_US
dc.subject Brand associations en_US
dc.subject Brand image en_US
dc.subject Content analysis en_US
dc.subject Marka kimliği en_US
dc.subject Marka çağrışımları en_US
dc.subject Marka imajı en_US
dc.subject İçerik analizi en_US
dc.title An Examination of Brand Identity and Brand Image Relationship: An Analysis on Hanimeller en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication beeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery beeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457
relation.isOrgUnitOfPublication 12315289-78d6-47b5-924e-8aa1d0de1092
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 12315289-78d6-47b5-924e-8aa1d0de1092

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
An examination of brand identity and brand image relationship An analysis on Hanimeller.pdf
Size:
868.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections