The Impact of Organizational Culture and Structure on Enterprise Resource Planning Success
Loading...
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
This study investigates the impact of two important, internal organizational factors, namely organizational structure and culture, on enterprise resource planning (ERP) success in Turkish companies. Organizational structure is represented by three dimensions, namely specialization, formalization, and centralization while the organizational culture is represented by four dimensions (i.e., adaptability, consistency, involvement, and mission). Given the nature of the research objectives, a cross-sectional descriptive survey was considered the most appropriate option for this study. Data were collected from 71 individuals from 33 different organizations which have implemented or are implementing ERP in their operations. Multiple regression analysis was performed to test the hypothesized relationships. The findings indicated that specialization dimension of organizational structure as well as adaptability and consistency dimensions of organizational culture have positive impact on ERP success.
Bu çalışma iki önemli örgütsel faktör olan örgüt yapısı ve örgüt kültürünün Türkiye’deki kurumların kurumsal kaynak planlaması (KKP) başarısı üzerindeki etkisini incelemektedir. Çalışma kapsamında örgüt yapısı, uzmanlaşma, biçimselleştirme ve merkezileşme boyutlarıyla temsil edilirken; örgüt kültürünün boyutları uyum yeteneği (uyarlama), tutarlılık, katılım ve misyon/vizyon boyutlarıyla temsil edilmiştir. Araştırma hedefleri doğrultusunda, verinin kesitsel bir anket çalışmasıyla toplanması uygun bulunmuştur. Veri, operasyonlarında KKP uygulamış ya da uygulamakta olan 33 farklı şirkette çalışan 71 kişiden toplanmıştır. Öne sürülen hipotezlerin testinde çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Sonuçlar örgütsel yapının uzmanlaşma boyutu ile örgütsel kültürün uyum ve tutarlılık boyutlarının KKP başarısı üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir.
Bu çalışma iki önemli örgütsel faktör olan örgüt yapısı ve örgüt kültürünün Türkiye’deki kurumların kurumsal kaynak planlaması (KKP) başarısı üzerindeki etkisini incelemektedir. Çalışma kapsamında örgüt yapısı, uzmanlaşma, biçimselleştirme ve merkezileşme boyutlarıyla temsil edilirken; örgüt kültürünün boyutları uyum yeteneği (uyarlama), tutarlılık, katılım ve misyon/vizyon boyutlarıyla temsil edilmiştir. Araştırma hedefleri doğrultusunda, verinin kesitsel bir anket çalışmasıyla toplanması uygun bulunmuştur. Veri, operasyonlarında KKP uygulamış ya da uygulamakta olan 33 farklı şirkette çalışan 71 kişiden toplanmıştır. Öne sürülen hipotezlerin testinde çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Sonuçlar örgütsel yapının uzmanlaşma boyutu ile örgütsel kültürün uyum ve tutarlılık boyutlarının KKP başarısı üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir.
Description
Keywords
Organizational Structure, Organizational Culture, Enterprise Resource Planning, Örgütsel Yapı, Örgüt Kültürü, Kurumsal Kaynak Planlaması