Eğlence ve Boş Zaman Bağlamında Gazete Tüketim Motivasyonları

dc.contributor.advisorSoysal, Leventen_US
dc.contributor.authorTurhan, Habib
dc.date.accessioned2020-06-29T10:29:27Zen_US
dc.date.available2020-06-29T10:29:27Zen_US
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : School of Graduate Studies : Communication Sciences en_US
dc.description.abstractGünümüzde halen yaygın ve etkili kitle iletişim araçları arasında yer alan gazeteler, her zaman diğer kitle iletişim araçlarından farklı bir konumda değerlendirilmiştir. Modern toplum yapısı içinde gazeteler, birey ve toplum için birçok işlevi yerine getirmektedir. Bu konuda yapılan farklı araştırmalara ve farklı sonuçlara rastlansa da söz konusu bu işlevlerin genel olarak enformasyon, eğitim ve eğlence başlıkları altında toplandığı görülür. 19. yüzyılın ortalarından itibaren yaşanan teknolojik ve toplumsal dönüşümlerle gittikçe dönüşen ve değişen gazeteler, temel fonksiyonlarının başında gelen enformasyon sağlama ile eğlendirme işlevleri arasında kalmış ve içeriklerini buna göre düzenlemeye başlamıştır. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı geleneğinde yapılan bu çalışmada, günümüzde gazete tüketimindeki etkilerin neler olduğu, okuyucuların eğlence ve enformasyon arasındaki ağırlıklı tercihleri araştırılmaktadır.en_US
dc.description.abstractAs one of the most significant contemporary and traditional forms of mass media, the newspapers have been analyzed separately from the other forms of media due to its long lasting efficiency for centuries. Accordingly, the profession of newspaper journalism is analyzed in three distinct categories in terms of their particular objective; information, education and entertainment. As a direct consequence of the technological, as well as socio-political, developments during the mid-19th century, the newspapers have experienced a remarkable transformation and became explicitly different due to their entertainment or information purposes. Based on the uses and gratifications approach, this research project analyzes the social dynamics of newspaper consumption and the entertainment or informational preferences of their readers.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2975
dc.identifier.yoktezid383603en_US
dc.institutionauthorSoysal, Levent
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğlenceen_US
dc.subjectGazeteen_US
dc.subjectGazete Okuma Motivasyonlarıen_US
dc.subjectEğlence ve Boş Zamanen_US
dc.subjectEntertainmenten_US
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectNewspaper Reading Motivationsen_US
dc.subjectEntertainment and Leisureen_US
dc.titleEğlence ve Boş Zaman Bağlamında Gazete Tüketim Motivasyonlarıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationda429164-95e5-47dd-b596-fa1be4fcca53
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryda429164-95e5-47dd-b596-fa1be4fcca53

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Eğlence Ve Boş Zaman Bağlamında Gazete Tüketim Motivasyonları.pdf
Size:
796.16 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections