Eğlence ve Boş Zaman Bağlamında Gazete Tüketim Motivasyonları

dc.contributor.advisor Soysal, Levent en_US
dc.contributor.author Turhan, Habib
dc.contributor.author Soysal, Levent
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2020-06-29T10:29:27Z en_US
dc.date.available 2020-06-29T10:29:27Z en_US
dc.date.issued 2014 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : School of Graduate Studies : Communication Sciences  en_US
dc.description.abstract Günümüzde halen yaygın ve etkili kitle iletişim araçları arasında yer alan gazeteler, her zaman diğer kitle iletişim araçlarından farklı bir konumda değerlendirilmiştir. Modern toplum yapısı içinde gazeteler, birey ve toplum için birçok işlevi yerine getirmektedir. Bu konuda yapılan farklı araştırmalara ve farklı sonuçlara rastlansa da söz konusu bu işlevlerin genel olarak enformasyon, eğitim ve eğlence başlıkları altında toplandığı görülür. 19. yüzyılın ortalarından itibaren yaşanan teknolojik ve toplumsal dönüşümlerle gittikçe dönüşen ve değişen gazeteler, temel fonksiyonlarının başında gelen enformasyon sağlama ile eğlendirme işlevleri arasında kalmış ve içeriklerini buna göre düzenlemeye başlamıştır. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı geleneğinde yapılan bu çalışmada, günümüzde gazete tüketimindeki etkilerin neler olduğu, okuyucuların eğlence ve enformasyon arasındaki ağırlıklı tercihleri araştırılmaktadır. en_US
dc.description.abstract As one of the most significant contemporary and traditional forms of mass media, the newspapers have been analyzed separately from the other forms of media due to its long lasting efficiency for centuries. Accordingly, the profession of newspaper journalism is analyzed in three distinct categories in terms of their particular objective; information, education and entertainment. As a direct consequence of the technological, as well as socio-political, developments during the mid-19th century, the newspapers have experienced a remarkable transformation and became explicitly different due to their entertainment or information purposes. Based on the uses and gratifications approach, this research project analyzes the social dynamics of newspaper consumption and the entertainment or informational preferences of their readers. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2975
dc.identifier.yoktezid 383603 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğlence en_US
dc.subject Gazete en_US
dc.subject Gazete Okuma Motivasyonları en_US
dc.subject Eğlence ve Boş Zaman en_US
dc.subject Entertainment en_US
dc.subject News en_US
dc.subject Newspaper Reading Motivations en_US
dc.subject Entertainment and Leisure en_US
dc.title Eğlence ve Boş Zaman Bağlamında Gazete Tüketim Motivasyonları en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication da429164-95e5-47dd-b596-fa1be4fcca53
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery da429164-95e5-47dd-b596-fa1be4fcca53
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Eğlence Ve Boş Zaman Bağlamında Gazete Tüketim Motivasyonları.pdf
Size:
796.16 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections