Yeni Medya ve Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında Kültürel Aracılığın Dönüşümü

dc.contributor.advisorBinay Kurultay, Ayşeen_US
dc.contributor.authorKARTAL, DERYA
dc.contributor.editorogun emre, perrinen_US
dc.contributor.editorBinay Kurultay, Ayseen_US
dc.contributor.editorBarlas Bozkus, Seydaen_US
dc.date2022-04
dc.date.accessioned2023-07-29T08:25:02Z
dc.date.available2023-07-29T08:25:02Z
dc.date.issued2022
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTüketim kültüründeki artışın temel yaratıcılarından biri olarak görülen reklamcılığın; ekonomi ve kültür, üretim ve tüketim arasında aracılık ettiğine dair pek çok araştırma yer almaktadır. Bu araştırmalar dâhilinde, kimi çalışmalar reklam metinlerini semiyotik açıdan inceleyerek kültürel aracı olarak konumlandırırken, kimi çalışmalar reklamcıların dönemin kültürel dönüşümüne katkı sağlayarak aracılık ettiklerini iddia etmektedir. Literatürde eksik olan, yeni medya ve yeni reklam pratiği bağlamında “kültürel aracılık” kavramının konumlandırmasıdır. Bu çalışmada “yeni kültürel aracılar” olarak konumlandırılan reklamcıların, yeni dijital manzara karşısında artık “aracı” olmadıkları, dijitalleşen dünyada reklamcıların belli bir döneme ait politik değişime sebep olduğu söylemleri yerine tüketim kültürünü yöneten ve şekillendiren sosyal medya platformları doğrultusunda çalışmalar gerçekleştirdikleri ve kültürel aracılığı bu platformların sağladığı iddia edilmektedir.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4417
dc.identifier.yoktezid754561en_US
dc.institutionauthorBinay Kurultay, Ayşe
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültür Endüstrisien_US
dc.subjectKültürel Aracılaren_US
dc.subjectYeni Medya ve Kültüren_US
dc.subjectKültürel Dönüşümen_US
dc.subjectSosyal Medya Kültürüen_US
dc.titleYeni Medya ve Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında Kültürel Aracılığın Dönüşümüen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationbeeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverybeeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Derya_Kartal.pdf
Size:
729.16 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yeni Medya ve Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında Kültürel Aracılığın Dönüşümü

Collections