Yeni Medya ve Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında Kültürel Aracılığın Dönüşümü

dc.contributor.advisor Binay Kurultay, Ayşe en_US
dc.contributor.author KARTAL, DERYA
dc.contributor.author Binay Kurultay, Ayşe
dc.contributor.editor ogun emre, perrin en_US
dc.contributor.editor Binay Kurultay, Ayse en_US
dc.contributor.editor Barlas Bozkus, Seyda en_US
dc.contributor.other Advertising
dc.date 2022-04
dc.date.accessioned 2023-07-29T08:25:02Z
dc.date.available 2023-07-29T08:25:02Z
dc.date.issued 2022
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Tüketim kültüründeki artışın temel yaratıcılarından biri olarak görülen reklamcılığın; ekonomi ve kültür, üretim ve tüketim arasında aracılık ettiğine dair pek çok araştırma yer almaktadır. Bu araştırmalar dâhilinde, kimi çalışmalar reklam metinlerini semiyotik açıdan inceleyerek kültürel aracı olarak konumlandırırken, kimi çalışmalar reklamcıların dönemin kültürel dönüşümüne katkı sağlayarak aracılık ettiklerini iddia etmektedir. Literatürde eksik olan, yeni medya ve yeni reklam pratiği bağlamında “kültürel aracılık” kavramının konumlandırmasıdır. Bu çalışmada “yeni kültürel aracılar” olarak konumlandırılan reklamcıların, yeni dijital manzara karşısında artık “aracı” olmadıkları, dijitalleşen dünyada reklamcıların belli bir döneme ait politik değişime sebep olduğu söylemleri yerine tüketim kültürünü yöneten ve şekillendiren sosyal medya platformları doğrultusunda çalışmalar gerçekleştirdikleri ve kültürel aracılığı bu platformların sağladığı iddia edilmektedir. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4417
dc.identifier.yoktezid 754561 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kültür Endüstrisi en_US
dc.subject Kültürel Aracılar en_US
dc.subject Yeni Medya ve Kültür en_US
dc.subject Kültürel Dönüşüm en_US
dc.subject Sosyal Medya Kültürü en_US
dc.title Yeni Medya ve Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında Kültürel Aracılığın Dönüşümü en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication beeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery beeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457
relation.isOrgUnitOfPublication 12315289-78d6-47b5-924e-8aa1d0de1092
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 12315289-78d6-47b5-924e-8aa1d0de1092

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Derya_Kartal.pdf
Size:
729.16 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yeni Medya ve Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında Kültürel Aracılığın Dönüşümü

Collections