Türkiye' de 1980-2010 Yılları Arasındaki Gazete İlanlarında İmaj Kavramı: Marka Örneği Bağlamında Değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorBalkır Kuru, Nuren_US
dc.contributor.authorÖztürk, Vildan
dc.date.accessioned2019-07-12T08:40:13Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:40:13Zen_US
dc.date.issued2012en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Designen_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında imaj kavramı bir marka örneği üzerinden değerlendirilmiştir. Türkiye'deki gazetelerde 1980-2010 yılları arasındaki dönemde yayınlanmış, marka örneği olarak Arçelik firmasının reklamlarından oluşturulan örneklemler üzerinden kavramın dönemsel değişimleri incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi ile çözümlemesi yapılan bu reklamlarda, marka imajına ait kategoriler ile yıllara ait söylemler arasındaki ilişki ve bu söylemler üzerinden toplumun yaşam tarzı özellikleri ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.description.abstractWe live our daily lives as surrounded by images. The times when people did not have a common language in order to communicate, they got only the help of images. This method, which was developed as intended for a communicational need, even today maintains its importance. This method is effectivelly used in commercials, advertisements and a lot of different fields, as it provides the intended mesage to achieve its goal as soon as possible.In this study the concept of image is evaluated via a brand example. Periodic changes of image concept was investigated via advertisements of the Arçelik brand in Turkish newspapers which published between the period of 1980-2010. By the help of content analysis, each advertisement was investigated according to relation between catagories of brand image and statements that belongs to that year. Also life style of the society is analyzed by the help of these statements.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2398
dc.institutionauthorBalkır, Nur
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectPostmodernizmen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectİçeriken_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectPostmodernismen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectAdvertisementen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.titleTürkiye' de 1980-2010 Yılları Arasındaki Gazete İlanlarında İmaj Kavramı: Marka Örneği Bağlamında Değerlendirilmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdec19024-f619-4f1c-8de2-68ec8770841a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydec19024-f619-4f1c-8de2-68ec8770841a

Files

Collections