Türkiye' de 1980-2010 Yılları Arasındaki Gazete İlanlarında İmaj Kavramı: Marka Örneği Bağlamında Değerlendirilmesi

dc.contributor.advisor Balkır Kuru, Nur en_US
dc.contributor.author Öztürk, Vildan
dc.contributor.other Core Program
dc.contributor.other 07. Core Program
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:40:13Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:40:13Z en_US
dc.date.issued 2012 en_US
dc.description.abstract Bu tez çalışmasında imaj kavramı bir marka örneği üzerinden değerlendirilmiştir. Türkiye'deki gazetelerde 1980-2010 yılları arasındaki dönemde yayınlanmış, marka örneği olarak Arçelik firmasının reklamlarından oluşturulan örneklemler üzerinden kavramın dönemsel değişimleri incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi ile çözümlemesi yapılan bu reklamlarda, marka imajına ait kategoriler ile yıllara ait söylemler arasındaki ilişki ve bu söylemler üzerinden toplumun yaşam tarzı özellikleri ortaya çıkarılmıştır. en_US
dc.description.abstract We live our daily lives as surrounded by images. The times when people did not have a common language in order to communicate, they got only the help of images. This method, which was developed as intended for a communicational need, even today maintains its importance. This method is effectivelly used in commercials, advertisements and a lot of different fields, as it provides the intended mesage to achieve its goal as soon as possible.In this study the concept of image is evaluated via a brand example. Periodic changes of image concept was investigated via advertisements of the Arçelik brand in Turkish newspapers which published between the period of 1980-2010. By the help of content analysis, each advertisement was investigated according to relation between catagories of brand image and statements that belongs to that year. Also life style of the society is analyzed by the help of these statements. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2398
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İmaj en_US
dc.subject Kültür en_US
dc.subject Postmodernizm en_US
dc.subject Tüketim en_US
dc.subject Reklam en_US
dc.subject İçerik en_US
dc.subject Image en_US
dc.subject Culture en_US
dc.subject Postmodernism en_US
dc.subject Consumption en_US
dc.subject Advertisement en_US
dc.subject Content Analysis en_US
dc.title Türkiye' de 1980-2010 Yılları Arasındaki Gazete İlanlarında İmaj Kavramı: Marka Örneği Bağlamında Değerlendirilmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Balkır, Nur
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.departmenttemp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Design en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
relation.isAuthorOfPublication dec19024-f619-4f1c-8de2-68ec8770841a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery dec19024-f619-4f1c-8de2-68ec8770841a
relation.isOrgUnitOfPublication 0829c741-cc05-42c7-934e-943f8448105f
relation.isOrgUnitOfPublication 6389da7e-5f65-438e-aceb-644a52934d07
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0829c741-cc05-42c7-934e-943f8448105f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0062307VildanOzturk.pdf
Size:
1.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections