Arama Motorları Mimarisi, Web Sayfalarının İçerik Skoru ve Google Pagerank Formülünün İncelenmesi

dc.contributor.advisor Da?, Hasan en_US
dc.contributor.author Işık, Muhittin
dc.contributor.author Dağ, Hasan
dc.contributor.other Management Information Systems
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:37:52Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:37:52Z en_US
dc.date.issued 2013 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Nanobilim ve Nanomühendislik Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Science and Engineering: information Technology en_US
dc.description.abstract Ülkemizde arama motorlarının önemi hızla artmasına rağmen, maalesef hem akademik ortamda hem de güncel teknoloji piyasasında bu alanla ilgili yeterli kaynak oluşturulamamıştır. Özellikle son dönemlerde internet üzerinden alışverişin yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte bu alana duyulan ilgi hızla bir gelişim süreci içine girmiştir. Artık her sektör, web ortamındaki aramalarda kendilerine ait web sayfalarını ilk sıralara koyma yarışına girmişlerdir. Bu yüzden, gerek ülkemizdeki üniversiteler gerekse bilişim alanındaki özel sektörler bu alan ile ilgili yayınlar oluşturmaya ve bireyler yetiştirmeye başlamışlardır. Arama motorları alanında hem derli toplu bir kaynak oluşturmak hem de arama motorlarının derinlemesine çalışma mantığını incelemek için, araştırma bölümler şeklinde sunulmuştur. Birinci bölüm arama motorlarının mimarisi üzerine yoğunlaşırken, ikinci, üçüncü ve dördüncü bölümler web sayfalarını sıralarken arama motorlarının hangi mantık üzerine odaklandığını incelemektedir. İkinci bölümde özellikle web sayfalarını sıralarken arama motorlarının kullandığı içerik skorunun hesaplanması üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde temelde Google arama motoru olmak üzere arama motorlarının web sayfalarını sıralarken kullandığı popülarite skoruna odaklanılırken, dördüncü bölümde popülarite skorunun hesaplanmasında kullanılan formülün bileşenleri üzerinde durulmuştur. Son olarak, beşinci bölümde ise araştırmanın sonuçları ve arama motorlarının geleceğine dair fikirler ve çıkarsamalar üzerinde durulmuştur. en_US
dc.description.abstract There is no sufficient source either in the academic field or in the current technology market about search engines, though the importance of this area increases rapidly. Especially along with online shopping has become popular recently, the interest to this area enters in the process of a quick development. Each sector wants to run for putting their own web sites to the top, therefore, both the universities and private sectors in the field of information technology have started to make publishing about search engines and train their personnel.Research is released in sections for both producing a regular source and making a deep analyzing for the logic behind of search engines. Whereas the first section focuses on the structure of search engine, the second, third and fourth sections make a study of the reasoning that search engines focus on the process of putting the pages in order. While the second one includes a focus on calculating the content score, the third one, basically,Google Search engine,focuses on calculating the popularity score, which search engines use while putting the pages in order. In the fourth one, researches are made about the components of the formula which is used while calculating the popularity score.Lastly, the fifth one includes results of the research, and a focus on the ideas and interpretations about the future of search engines. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2185
dc.identifier.yoktezid 333150 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Arama Motorlarının Mimarisi en_US
dc.subject Web Arama Motorlarının Matematiği en_US
dc.subject İçerik Skoru en_US
dc.subject Popülarite Skoru en_US
dc.subject Google PageRank en_US
dc.subject Arama Motorları Optimizasyonu en_US
dc.subject Structure of Search Engines en_US
dc.subject The Mathematics of Web Search en_US
dc.subject Content Score en_US
dc.subject Popularity Score en_US
dc.subject Google PageRank en_US
dc.subject Search Engines Optimization en_US
dc.title Arama Motorları Mimarisi, Web Sayfalarının İçerik Skoru ve Google Pagerank Formülünün İncelenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication e02bc683-b72e-4da4-a5db-ddebeb21e8e7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e02bc683-b72e-4da4-a5db-ddebeb21e8e7
relation.isOrgUnitOfPublication ff62e329-217b-4857-88f0-1dae00646b8c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery ff62e329-217b-4857-88f0-1dae00646b8c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
MuhittinIsık.pdf
Size:
2.57 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections