Learning english beyond limitation, duolingo case study for Arab users

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Duolingo is one of the successful examples of games with a purpose (GWAPs) that teach languages for free. Recently Duolingo started providing Arabic interface for Arabic speakers and the number of subscribers is increasing day by day. This research aims to explore the Arabic interface of the game precisely the one that teaches English. in this interface the number of learners reached 7.181 million users in December 2016. All the users are Arabic native speakers that are trying to learn English for different reasons. The study examines the reasons and motivation of Arab learners to learn English in Duolingo. in order to do that 111 active participants were surveyed six interviews were run and personal observations of the researcher was used. The majority of researched sample are young and unemployed and trying to use the advantage of internet connectivity and the free game to learn English as a foreign language. The result of research revealed that motivation of learning English differs according to gender country of origin and educational background. Also it stated disadvantages of the Arabic version that teaches English for Arabs from users’ point of view.
Duolingo, dil öğretme amacıyla hazırlanan ücretsiz oyunlar içerisinde en başarılı olanlardan biridir. Kısa bir zaman önce, Dualingo Arap kullanıcılar için Arapça arayüz kullanmaya başladı ve bu sayede takipçileri büyük bir hızla arttı ve artmaya devam ediyor. Bu çalışma, İngilizce öğretiminde oyunun Arapça arayüzünü araştırmayı amaçlamaktadır. Bu arayüz sayesinde İngilizce öğrenmek için Dualingo'ya kayıt olanların sayısı Aralık 2016 itibariyle 7.18 milyonu bulmuştur. Anadil olarak Arapça konuşan kullanıcılar İngilizceyi farklı amaçlar için öğrenmek istemektedirler. Çalışma, Dualingo ile İngilizce öğrenen Arap kullanıcıların İngilizce öğrenme sebepleri ve motivasyonlarını incelemektedir. Bu inceleme için, 111 aktif Dualingo kullanıcısı ile anket, 6'sı ile mülakat yapılmış ve araştırmacının kişisel gözlemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmaya katılanların büyük çoğunluğunun işsiz ve internetin sağladığı kolaylıkla yabancı bir dil olarak İngilizce öğrenmek isteyen gençlerden oluştuğu görülmüştür. Araştırmanın sonucunda İngilizce öğrenme motivasyonunun cinsiyete, ülkeye ve eğitim düzeylerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, bir başka açıdan Arap kullanıcılar için İngilizce öğretiminde kullanılan Arapça versiyonun dezavantajlarına da değinilmiştir

Description

Keywords

Duolingo, English language learning, Motivation, İngilizce öğrenimi, Motivasyon

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections