X ve Y Kuşaklarının İşveren Markası ve Örgüt İçi İletişimine Yönelik Algıları: Aile İşletmesi Örneği

dc.contributor.advisor Yüksel, Müberra en_US
dc.contributor.author Tükek, Ekin
dc.date.accessioned 2020-06-02T10:37:34Z en_US
dc.date.available 2020-06-02T10:37:34Z en_US
dc.date.issued 2018 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Corporate Communications and Public Relations Management en_US
dc.description.abstract İşveren markası firmaların paydaşları tarafından nasıl algılandığının yanı sıra nasıl tecrübe ettikleriyle ilgilidir. İşveren markasının örgütsel iletişim boyutunda ele alınmasıyla sadece işverenin çalışanların gözünde oluşturduğu marka imajı ele alınmaz; çünkü firmanın çalışanlarına ve müşterilerine sunduğu deneyimle de ilgilenir. Bu çalışmanın amacı X ve Y kuşaklarının işveren markasına yönelik algıları arasında farklılık olup olmadığıdır. Kuşaklararası farkın olup olmadığı ayrıca demografik açılardan da analiz edilmiştir. Bu çalışmada X ve Y kuşaklarının işveren markasına yönelik algıları insan kaynaklarının örgüt içi iletişimi ve işveren markasının duygusal yetenek boyutuna ağrılık vererek değerlendirilmiştir. Araştırmamızda İstanbul'da tekstil ve kimya alanlarında faaliyet gösteren, Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşundan olan bir aile işletmesi örnek vaka olarak ele alınmıştır. X ve Y kuşağı çalışanlarının cevaplandırdığı anket sonuçları t-testi ve varyans analizi ile yorumlanmıştır. Beklentilerimizin aksine, işveren markasının duygusal yetenek dinamiklerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Çalışanların performans yönetiminden bilgi ve beklentileri konusunda farklılıklar vardır. İşveren markasının algısı kuşak farklılıklarının yanı sıra pozisyona göre de farklılık göstermektedir. Yapılan analiz sonucunda işveren markası ve örgütsel iletişim konusunda X ve Y kuşaklarının farklılıklarının iş yapış tarzını zenginleştirdiği ve iki kuşağın tarzlarının birbirlerini tamamlayıcı özellikleri olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract Employer brand is the perception of firms' stakeholders about their companies. Employer brand with regards to organizational communication focuses on both the brand image and the internal customer experience that the employer creates on employees. The purpose of this study is to analyze if the generations X and Y differ in their perceptions on the employer brand particularly with due regards to their demographic characteristics. In this study, the perception of generation X and Y on the employer brand has been evaluated in terms of intra-organizational communication of human resources with particular reference to the emotional talent dimensions of employer brand. A family run company, which is among the top 500 industrial establishments in Turkey, operating in textile and chemicals sectors in Istanbul, has been chosen as a case study. The results of the survey, responded by X and Y generation employees are analyzed by t-test and analysis of variance. In our findings, contrary to our anticipation, significant difference in emotional talent and employee value proposition has not been confirmed. Yet, there are differences in performance management about knowledge and expectations of employees. The perception of the employer brand differs not only from generation to generation, but also with respect to different organizational levels and positions. In the final analysis, it can be stated that the differences of generation X and Y are complementary and synergistic concerning employer brand and organizational communication. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2848
dc.identifier.yoktezid 469038 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşveren Markası en_US
dc.subject Örgüt İçi İletişim en_US
dc.subject Çalışan Değer Önermesi en_US
dc.subject Duygusal Yetenek Ölçeği (ÇOÖ-DYÖ) en_US
dc.subject X Kuşağı en_US
dc.subject Y Kuşağı en_US
dc.subject Varyans Analizi (ANOVA) en_US
dc.subject T-testi en_US
dc.subject Aile İşletmesi en_US
dc.subject Employer Brand en_US
dc.subject Organizational Communication en_US
dc.subject Employee Value Propositions en_US
dc.subject Emotional Talent Scale (EVP-ETS) en_US
dc.subject X Generation en_US
dc.subject Y Generation en_US
dc.subject Variance Analysis (ANOVA) en_US
dc.subject T-Test en_US
dc.subject Family Businnes en_US
dc.title X ve Y Kuşaklarının İşveren Markası ve Örgüt İçi İletişimine Yönelik Algıları: Aile İşletmesi Örneği en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
X Ve Y Kuşaklarının İşveren Markası Ve Örgüt İçi İletişimine Yönelik Algıları Aile İşletmesi Örneği.pdf
Size:
4.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections