Uygulamalı Bilimler Fakültesi
Permanent URI for this communityhttps://gcris.khas.edu.tr/handle/20.500.12469/55
Browse
Browsing Uygulamalı Bilimler Fakültesi by Author "Yüksel, Müberra"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Citation Count: 0Driving (Organizational) Brand Reputation From Inside-Out: Strategic Human Resource Management In An Emergent Economy(EUROMED PRESS, 2013) Yüksel, Müberra[Abstract Not Available]Book Part Citation Count: 1Framing online games positively: Entertainment and engagement through 'mindful loss' of flow(Palgrave Macmillan Ltd., 2013) Yüksel, Müberra[Abstract Not Available]Conference Object Citation Count: 0Framing Team Leadership From a Strategic Human Resource Management Perspective(EUROMED PRESS, 2013) Yüksel, Müberra[Abstract Not Available]Article Citation Count: 0Küreselleşme Sürecinde Yeni Bir İletişim Ortamı(Marmara Üniversitesi, Sos. Bil. Enst., 2007) Yüksel, MüberraYeni iletişim ortamında reklam oyunları internet pazarlaması ile çevrimiçi oyunları birleştiren, stratejik konumlandırmaya dayalı yeni bir iletişim türüdür. Bu yeni tür ve mecrada amaç, ürünlerin pazar payını arttırmaktan ziyade, oyunlar vasıtasıyla, işletme, ürün ya da hizmet markalarının müşterilerin zihninde iz bırakmasıdır. Bu çalışmada, ilk önce, etkili bir reklam oyununun ana özelliklerini erişilebilirlik, zorluk derecesi, firma, marka ya da ürün ile ilinti, rekabet düzeyi, akışı sürdürebilme kapasitesi, web günlüğü olarak belirledik. Son üç özelliği, fizik kuramlarından esinlenen oyuna ilişkin kuramlar ışığında değerlendirdikten sonra, örneklemimizdeki çevrimiçinde aktif olan reklam oyunlarını bu temel ölçütlere göre inceledik ve reklam oyunlarının iliştirilmişliğini sorguladık. Bulgularımız diğer pazarlama iletişim araçları gibi reklam oyununun da özelliklerinin reklamı yapılan markanın kişiliği, hedef kitlenin profili, Internet ortamının özellikleri ve iletişim kampanyasının stratejik amaçlarına cevap vermek zorunda olduğu ve reklam oyunlarının yeni medyada yeni bir pazarlama iletişimi türü olduğudur.Book Part Citation Count: 0LEARNER ENGAGEMENT IN AN INTERCULTURAL VIRTUAL EXPERIENCE(Emerald Group Publishing Ltd, 2013) Yüksel, MüberraLately, multimedia information and communication technologies are acting as catalyzing media that open up increasing opportunities for all with access to such technologies. Digital technology also offers potential to increase access to interactive as well as intercultural experience that develops cross-cultural competencies, while learning content may be further enhanced through collaborative learning in various areas. Kadir Has University in Istanbul undertook a challenging project with the initiative of the College of Staten Island (CSI) - CUNY (City University of New York) and became the international partner of a distant learning course through video conference between 2004 and 2009. The conceptual model behind this project is called the Global Experience Through Technology Project (GETT) initiated by CSI with the goal of using internet technology to bring university students of different cultures together in a virtual classroom.Conference Object Citation Count: 0RECENT TRENDS IN STRATEGIC HUMAN RESOURCE MANAGEMENT EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF APPLIED POSITIVE PSYCHOLOGY(Iated-Int Assoc Technology Education & Development, 2019) Yüksel, MüberraLately applied positive psychology aims at generating quasi-experimental design tools such as simulations or games to generate policy recommendations for real life issues to promote well-being in different contexts such as schools and workplaces. In this paper, we will focus on a specific learning program based on a simulation game called FLIGBY (which is an acronym for "flow is good business for you") based on Mihaly Csikszentmihalyi's state of flow model.Conference Object Citation Count: 0Talent Management Through Employer Branding(EUROMED PRESS, 2015) Yüksel, Müberra[Abstract Not Available]