Özçetin, Burak

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Özçetin, Burak
B.,Özçetin
B. Özçetin
Burak, Özçetin
Ozcetin, Burak
B.,Ozcetin
B. Ozcetin
Burak, Ozcetin
Özçetin,B.
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Burak.ozcetın@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

9

Articles

4

Citation Count

0

Supervised Theses

5

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Article
    Framing the Russian aircraft crisis: News discourse in Turkey’s polarized media environment
    (Forsnet, 2018) Özçetin, Burak; Baybars Hawks, Banu
    This article analyzes the way in which the downing of a Russian aircraft by a Turkish F-16 jet on 24 November 2015 was framed by pro-government (Türkiye, Yeni Akit, Yeni Şafak) and anti-government (Cumhuriyet) newspapers. Framing means selecting some aspects of a perceived reality and making them more salient in a communicating text. News frames give us definitions and identify those responsible for an event; make moral judgements; and propose solutions to problems. The analysis of the news frames utilized by four newspapers underlines the fact that in a polarized media environment news frames are highly politicized and the distinction between news frames and official discourse is frequently blurred.
  • Master Thesis
    Watsons Krizinde Aktarılan Mesajların İmaj Restorasyon Teorisi Bağlamında İncelenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Kasidecioğlu, Müjgan Yasemin; Özçetin, Burak
    Kurumların yaşadıkları krizler çeşitli sebeplere dayanabilmekte ve ortaya çıkışları ani olabilmektedir. Krizlerin aniden ortaya çıkabilme durumu işletmeleri daha hızlı hareket etmeye ve bazı stratejiler üretmeye zorlamaktadır. Bu noktada ise kriz yönetimi ile kriz iletişimi kavramları devreye girmektedir. İyi yönetilemeyen krizlerin şirketlerin yapısını ve varoluşunu tehdit ettiği, etkili bir iletişim sağlamayan kurumların ise itibarlarının zedelenme riskinin bulunduğu görülmektedir. Yapılan literatür araştırmasında, kriz yönetimi ve kriz iletişimi ile ilgili olarak bir çok kaynağa rastlanmıştır. Etkili bir kriz iletişiminin zeminini hazırlamakta olan kriz iletişim stratejilerinin önemini yansıtma amacı taşıyan bu araştırmada ise; 26 Kasım 2016 Tarihi'nde İstanbul Eyüp'te bulunan Vialand Alışveriş Merkezindeki Watsons Mağazasında gerçekleşen hırsızlık suçlaması ve çıplak arama krizinden hemen sonra gerçekleşen kriz ile ilgili yazılı ve görsel medyada yer alan haberler, sosyal medya yansımaları, ve yine sosyal medyadan yapılan yorumlar incelenmiş olup, şirketin olay sonrasında bilgilendirme, savunma ve özür niteliği taşımakta olan yazılı açıklamaları, imajın yeniden inşası teorisi mesaj stratejileri bakımından değerlendirilmiştir. Araştırma dahilinde, kurumun yazılı açıklamalarına ek olarak, mağdurun ve ailesinin açıklamalarına da yer verilmiştir. Şirketin olay sonrası yapmış olduğu açıklamalar ve bu açıklamalar sonrası verilen tepkiler değerlendirildiğinde, şirketler tarafından iletilen mesaj içeriklerinin, yaşanılan kriz durumu ve hedef kitlenin algısı bağlamında ciddi bir öneme sahip olduğu görülmüştür.
  • Master Thesis
    Müşteri Memnuniyeti Ölçütünde İtibar Performansı Değerlendirmesi: Lc Waıkıkı Üzerine Bir Uygulama
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Altun, Sevde; Özçetin, Burak
    Gunumuzde ozellikle buyuk olcekli firmalarin musterileri nezdinde itibar kazanmalarinda ve bu itibari surdurebilmelerinde musterileri ile olan iliskileri oldukca onemli hale gelmistir. Bu calisma musteri memnuniyeti ve itibar yonetimi arasindaki baglantiya odaklanmaktadir. Firmalarin itibarinin olusumunda onemli rol oynayan musteri memnuniyeti kurum ve hedef kitleleri arasinda kopru konumundadir. Firmalarin musterileri ile olan iliskileri itibarlarina da katki saglamaktadir. Kuramsal bir onerme olarak musteri memnuniyeti ve itibar yonetimi arasinda olumlu bir iliskinin oldugu savunulmaktadir. Bu calismada LC Waikiki musterileri ile derinlemesine mulakatlar gerceklestirilmis ve LC Waikiki satin alma noktalarinda gozlem yapilmistir. Bununla birlikte musteri memnuniyetinin itibar yonetimine etkileri tartisilmis ve birincil verilere dayanilarak LC Waikiki markasinin musterileri nezdinde itibarini nasil yonettigi yorumlanmistir. Arastirmanin musteri memnuniyetinin itibar yonetimi kapsaminda degerlendirilmesi acisindan alanda onemli bir boslugu doldurdugu dusunulmektedir. Akademik calismalarda musteri memnuniyeti ile itibar yonetimi arasinda bir baglantinin oldugu vurgulanmaktadir. Ancak arastirmada LC Waikiki markasinin musteri memnuniyeti ile itibar yonetiminde karsilikli etkilesimin olmadigi sonucuna varilmistir.
  • Article
    Citation Count: 0
    International migration and the NGOs working in the field of migration in Turkey
    (Wiley, 2024) Ozcetin, Burak; Emre, Perrin Ogun
    This study aims to analyse the activities and discourses of the non-governmental organizations (NGOs) working in the field of migration in Turkey. The research explores how the NGOs frame the issue of migration differently and how they define and comprehend migration, migrants, and refugees. The article discusses whether the NGOs view refugees as subjects needing help, support, and protection or as actors who have rights and must be empowered and argues that there is tension between the two approaches. These points are discussed through a field study, conducted in 2020 (between February and April), comprising in-depth interviews with representatives of 13 NGOs working in the field of migration. The study points to structural, historical, and conjectural causes and aspects of the weakness of rights-based attitudes and activities among the NGOs working in the field of migration in Turkey. The article finds out that the actions of the NGOs working in the field of migration are concentrated on the basic needs of refugees, and structural limitations, such as political pressure, political polarization, and capacity problems, push the NGOs to evaluate the issue of migration within relatively narrow frames. The article also stresses the importance of an enabling political and legal environment and a coherent and structured communication strategy to promote a rights-based migration agenda.
  • Article
    Citation Count: 4
    Framing the Russian Aircraft Crisis: News Discourse in Turkey's Polarized Media Environment
    (Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği, 2018) Özçetin, Burak; Baybars Hawks, Banu
    This article analyzes the way in which the downing of a Russian aircraft by a Turkish F-16 jet on 24 November 2015 was framed by pro-government (Turkiye Yeni Akit Yeni Safak) and anti-government (Cumhuriyet) newspapers. Framing means selecting some aspects of a perceived reality and making them more salient in a communicating text. News frames give us definitions and identify those responsible for an event make moral judgements, and propose solutions to problems. The analysis of the news frames utilized by four newspapers underlines the fact that in a polarized media environment news frames are highly politicized and the distinction between news frames and official discourse is frequently blurred.
  • Article
    Citation Count: 3
    Framing the Russian aircraft crisis: News discourse in Turkey’s polarized media environment;
    (Forsnet, 2018) Özçetin,B.; Baybars-Hawks,B.
    This article analyzes the way in which the downing of a Russian aircraft by a Turkish F-16 jet on 24 November 2015 was framed by pro-government (Türkiye, Yeni Akit, Yeni Şafak) and anti-government (Cumhuriyet) newspapers. Framing means selecting some aspects of a perceived reality and making them more salient in a communicating text. News frames give us definitions and identify those responsible for an event; make moral judgements; and propose solutions to problems. The analysis of the news frames utilized by four newspapers underlines the fact that in a polarized media environment news frames are highly politicized and the distinction between news frames and official discourse is frequently blurred. © 2018, Forsnet. All rights reserved.
  • Master Thesis
    Kurumsal İletişimde Sosyal Medya: Thy ve Pegasus Örnekleri
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) İmir, Akan; Özçetin, Burak
    Gunumuz teknolojisinin gelismesiyle birlikte kurumlarin kurumsal iletisim calismalari yaparken basta hedef kitleleri olmak uzere diger tum paydaslarina yonelik etkin hizli dogru ve seffaf bir yonetim anlayisiyla hareket etmeleri gerekmektedir. Teknolojinin gelismesiyle birlikte geleneksel iletisim araclari gittikce sosyal medya araclarina gore daha az tercih edilen paylasim alani olmaktadir. Teknolojik gelismeler cercevesinde sosyal medyanin sundugu sinirsiz hizmet alani dogrultusunda kullanicilar istek ve sikayetlerini ilgili kurumlara istenilen zaman diliminde iletebilme imkani elde etmektedirler. Kurumlarda teknolojik gelismeler cercevesinde hedef kitle ve paydaslarindan gelen cesitli geribildirimlere cevap verebilmek ve dogru yonetebilmek icin sosyal medyanin gucunu kullanmaktadirlar. Bu nedenle sosyal medyanin kurumlarin iletisim calismalarini yaparken tum paydaslarina yonelik cift yonlu bir iletisim modeline katki saglayan onemli bir platform olmustur. Teknolojinin gelismesiyle birlikte bu durum farkli sosyal aglari da ortaya cikmistir. Bunlardan birisi olan Twitter anlik paylasimlarin yapildigi bir mikro blog turudur. Bu arastirmada Turk Hava Yollari ve Pegasus hava yollarinin Twitter uzerinden yaptiklari paylasimlarin daha cok hangi kurumsal iletisim alanlarina girdigi tespit edilmektedir. Ayrica bu paylasimlarda marka konumlandirmasi ve kullanilan mesaj dili analiz edilmektedir. Bu dogrultuda arastirmada kurumsal iletisim iletisim teknolojileri ve sosyal medya hakkinda genel bir literatur taramasi yapilmistir. Arastirmanin son kisminda secilmis olan kurumlarin Twitter uzerinde yapilan paylasimlarinin icerik analizi yapilarak bir sonucuna varilmistir.
  • Master Thesis
    Kriz İletişiminde Kurumsal Savunca Kuramı: Türkiye'deki Krizlerin Özür Metinlerinin İncelenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Terzi Köroğlu, Gamze; Özçetin, Burak
    İletişim teknolojilerinin gelişimiyle değişim göstererek genişleyen krizler, beklenmedik zamanlarda ortaya çıkarak kaos ortamı yaratmaktadır. Kriz dönemleri etkin yönetilmediği takdirde, kurumlar için büyük sorunlara yol açarak itibar kayıplarına neden olmaktadır. Etkili bir kriz yönetim planı ve krizin her evresinde faaliyet gösteren kriz iletişimi uygulamaları sayesinde krizler, kurumlar için sorun olmaktan çıkarak fırsata dönüşebilmektedir. Kurumların yaşadığı krizlere yönelik verilen tepkilerin açıklanmasına ve olayların ön görülmesine kolaylık sağlayan kriz iletişimi kuramları, kriz evresinde büyük önem taşımaktadır. Dolayısıyla, Kurumsal Savunca Kuramı (Corporate Apologia) olarak nitelendirilen kriz tepki stratejilerinin literatür çalışmalarının yetersiz kalması ve kurumların kriz tepki stratejilerinin önemini tam anlayamamaları nedeniyle, kurumlar kendilerini savunacak tepki stratejileri geliştirememekte veya itibarlarını onaramamaktadırlar. Türkiye'de analiz edilecek kurumların kriz esnasında karşılaştıkları durumlar karşısında kendilerini etkin ve doğru bir şekilde savunamamalarının yanı sıra, krizlere yönelik özür metinlerine gereken önemi veremedikleri de görülmektedir.Bununla birlikte, kurum yöneticileri sosyal medya ve görsel medyayı, yazılı medyaya oranla daha fazla kullandıkları ve krizlerin de sosyal medya üzerinden kartopu etkisiyle daha da büyüyüp yayılması, büyük itibar zedelenmelerine de yol açmaktadır. Dolayısıyla, Türkiye'deki markalarda genel olarak kriz, kriz iletişimi, kriz yönetimi, kriz yönetim planı ve kriz tepki stratejileri açısından Proaktif bir yaklaşım uygulamadıklarından dolayı, krizlere karşı hazırlıksız yakalanarak savunma stratejisi kapsamındaki özür metinlerini doğaçlama hazırladıkları tespit edilmiştir.Araştırmayla birlikte, Türkiye'de krizlerle karşı karşıya kalan kurumların karakterine yapılan saldırıya verdikleri kriz tepki stratejisi olan (Corporate Apologia) Kurumsal Savunma,Özür Stratejisi kapsamında ele alınarak incelenecektir. Bu çerçevede, Türkiye'deki dört markanın; Ülker, Metro Turizm, Watsons, Onur Air krizlerinin yönetilmesinde kullanılan kriz tepki stratejisi olan Kurumsal Savunma Özür stratejisi dâhilinde kurumların özür metinleri içerik analizi yöntemi ve nitel araştırmalar yapılarak değerlendirilecektir. Bu bağlamda, Türkiye'deki krizlerin kriz iletişim süreçlerindeki açıklamaları ve kamuoyu enformasyon paylaşımı kapsamında, kurumların özür metinleri analiz edilerek yapılan hataların neler olduğu ve nelere sebebiyet verdiği, esas olması gereken özür modeli içerikleri anlatılmıştır.
  • Master Thesis
    Kriz İletişiminde Çok Sesli Yaklaşım : Metro Turizm Krizi’nin Retoriksel Arena Kuramı Bağlamında İncelenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Der, Gizem; Özçetin, Burak
    İşletmelerin beklemedikleri anlarda ortaya çıkan, zamanında ve doğru stratejilerle müdahale edilmediği takdirde kurum üzerinde ciddi hasarlara yol açabilen kurumsal krizler hakkında literatürdeki çalışmaların çoğunluğunda krizlerin çok sesli yapısının göz ardı edildiği görülmektedir. Araştırma, krizlerin bünyesinde birçok aktörü barındıran çok sesli ve karmaşık bir iletişim süreci olduğunu gösterme amacını taşımaktadır. Bu bağlamda yapılan çalışmada, Metro Turizm otobüsünde 25 Mayıs 2016 tarihinde gerçekleşen cinsel saldırı olayının ardından yaşanan kriz ile ilgili haberler, köşe yazıları sosyal medyada yapılan yorumlar, firma yetkilileri ve avukatlarının beyanları, olayın mağduru ve faili tarafından yapılan açıklamalar, sivil toplum kuruluşlarından gelen tepkiler analiz edilerek olay kapsamlı bir şekilde ele alınmış ve krizde yaşanan çok seslilik boyutu yansıtılmıştır. Araştırma sonucu krizlerin bünyesinde birden çok mesaj göndericisi ve alıcısını barındıran karmaşık bir iletişim yapısına sahip olduğunu bu nedenle krizlerin yalnızca işletmelerle sınırlı olmadığını göstermektedir.