Impact of Empowering Leadership and Work Engagement on Employees Adaptive Behaviors

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017

Authors

Khalid Khan, Ahsan

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

The main purpose of this dissertation is to scrutinize the impact of empowering leadership and work engagement on employee’s adaptive behaviors namely interpersonal adaptive behaviors and service offering adaptive behaviors. in line with the nature of research objectives data were collected through an online survey from 200 individuals working at different 4 star hotels in Pakistan. Multiple regression analyses were performed to test the hypothesized relationships. The findings indicated that empowering leadership and work engagement have a positive impact on employees’ adaptive behaviors and that work engagement acts as a mediator between empowering leadership and adaptive behaviors. These results draw attention to the major importance of empowering leadership and work engagement to boost employees’ adaptive behaviors in today’s service organizations. Other contributions and implications of the findings are presented in the discussion and conclusion section.
Bu tezin temel amacı, güçlendirici liderliğin ve işe adanmışlığın çalışanların uyum sağlama davranışlarına (kişilerarası ilişkilerde ve hizmet önerilerinde uyum sağlama) olan etkisini incelemektir. Kapsamlı bir yazın taramasının ardından, araştırma hedeflerinin doğası uyarınca, on-line bir anket formu hazırlanmış ve bu anket yoluyla Pakistan'daki 4 yıldızlı otellerde çalışan 200 kişiden veri toplanmıştır. Araştırma modelinde önerilen ilişkileri test etmek için çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Bulgular, güçlendirici liderliğin, çalışanların uyum sağlama davranışları üzerinde olumlu bir etki yarattığı ve bu ilişkide işe adanmışlığın aracılık rolü oynadığı bulunmuştur. Bulgular, güçlendirici liderliğin ve işe adanmışlığın günümüzde hizmet sektöründe faaliyet gösteren çalışanlarının uyum sağlama davranışlarını artırmadaki önemli rolüne dikkat çekmektedir. Araştırmanın diğer katkıları, tartışma ve sonuç bölümünde sunulmuştur

Description

Keywords

Empowering leadership, Work Engagement, Interpersonal Adaptive Behaviors, Service Offering Adaptive Behaviors, Güçlendirici Liderlik, İşe Adanmışlık, Kişilerarası İlişkilerde Uyum Sağlama Davranışları, Hizmet Önerilerinde Uyum Sağlama Davranışları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections