Comparison of Open Source Customer Relitionship Management Software for Small
Loading...
Date
2011
Authors
Yılmaz, Erturk
A. Bısson, Chrıstophe Louıs
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Organizations have to manage their customer relationship by a more measurable and observable way if they want to face the changing nature of customers. Thus CRM has become a compulsory for companies to prosper. Yet in order to satisfy customers to keep them loyal and retrieve information about them the use of dedicated software has become a necessity. SMEs are the most important organizations in every economy. in spite of the fact that CRM is an obligation for them as well to develop and implement a CRM in such organizations is difficult as they lack budget. Therein open source software is a potential solution. However one can deem this type of software as solutions for specialists. Therefore SMEs have a strong need of guidance as they often lack expertise regarding open source software. in this study a new method to evaluate software is proposed. Yet it is applied to evaluate the top 10 open source CRM software which constitutes a useful tool for SMEs to select the best solution which match their needs.
Organizasyonlar müşterilerin doğasındaki değişimle yüzleşebilmek istiyorlarsa, müşteri ilişkilerini daha ölçülebilir ve gözlemlenebilir şekilde yönetmelidirler. Bu yüzden Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) şirketlerin başarısı için zorunlu hale gelmiştir. Müşteri memnuniyeti, müşteri bağlılığı ve bilgilerin müşterilerden toplanması için, özel yazılımların kullanımı artık bir gereklilik halini almıştır.KOBİ'ler her ekonomide en önemli organizasyonlardır. MİY`in, KOBİ`ler için bir zorunluluk haline gelmiş olması gerçeğine rağmen, MİY geliştirilmesi ve uygulanması, KOBİ`lerin bütçe yetersizliği nedeniyle zordur. Bu hususta açık kaynak kodlu yazılımlar potansiyel çözümlerdir. Ancak bu tip yazılımların uzmanlar için bir çözüm olduğu sanılabilir. Bu nedenle KOBİ`ler açık kaynak kodlu yazılım konusunda ki tecrübe eksiklikleri nedeniyle, güçlü bir desteğe ihtiyaç duymaktadırlar.Bu çalışmada, yazılımları değerlendirebilmek için yeni bir metodoloji sunulmuştur. Bu metodoloji, KOBİ`lerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilecek en iyi açık kaynak kodlu MİY yazılımlarını değerlendirebilmeleri için, açık kaynak kodlu en iyi 10 MİY yazılımına uygulanmıştır.
Organizasyonlar müşterilerin doğasındaki değişimle yüzleşebilmek istiyorlarsa, müşteri ilişkilerini daha ölçülebilir ve gözlemlenebilir şekilde yönetmelidirler. Bu yüzden Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) şirketlerin başarısı için zorunlu hale gelmiştir. Müşteri memnuniyeti, müşteri bağlılığı ve bilgilerin müşterilerden toplanması için, özel yazılımların kullanımı artık bir gereklilik halini almıştır.KOBİ'ler her ekonomide en önemli organizasyonlardır. MİY`in, KOBİ`ler için bir zorunluluk haline gelmiş olması gerçeğine rağmen, MİY geliştirilmesi ve uygulanması, KOBİ`lerin bütçe yetersizliği nedeniyle zordur. Bu hususta açık kaynak kodlu yazılımlar potansiyel çözümlerdir. Ancak bu tip yazılımların uzmanlar için bir çözüm olduğu sanılabilir. Bu nedenle KOBİ`ler açık kaynak kodlu yazılım konusunda ki tecrübe eksiklikleri nedeniyle, güçlü bir desteğe ihtiyaç duymaktadırlar.Bu çalışmada, yazılımları değerlendirebilmek için yeni bir metodoloji sunulmuştur. Bu metodoloji, KOBİ`lerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilecek en iyi açık kaynak kodlu MİY yazılımlarını değerlendirebilmeleri için, açık kaynak kodlu en iyi 10 MİY yazılımına uygulanmıştır.
Description
Keywords
CRM–Customer Relationship Management, SME–Small and Medium Enterprise, OSS–Open Source Software, Software evaluation, MİY–Müşteri İlişkileri Yönetimi, KOBİ–Küçük ve Orta Boylu İşletmeler, AKKY–Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar, Yazılım Değerlendirme