İki Dillilik Deneyimi ile İki Dilli Çocukların Bilişsel Kontrolü Arasındaki İlişki

dc.contributor.author Gong, Xıaoweı
dc.contributor.author Aktan-ercıyes, Aslı
dc.contributor.author Karadöller, Dilay Z.
dc.date.accessioned 2025-02-15T19:38:33Z
dc.date.available 2025-02-15T19:38:33Z
dc.date.issued 2024
dc.department Kadir Has University en_US
dc.department-temp Orta Doğu Teknik Üniversitesi,Kadir Has Üniversitesi,Orta Doğu Teknik Üniversitesi en_US
dc.description.abstract İkidilli kişilerin çeşitli bilişsel yetileri ile İkidillilik deneyiminin farklı boyutları arasında nasıl ilişkili olduğuna dair giderek artan bir ilgi bulunmaktadır. Ancak, bu ilginin yeterli dil gelişimi olmayan küçük yaştaki ikidilli çocuklardan veri elde etme konusunda sınırlı kaldığı görülmüştür. Mevcut çalışma, 30-48 aylık ikidilli çocukların ve ebeveynlerinin dil yeterliği, dil kullanımı, ve kod değiştirme sıklığı gibi çeşitli ikidillilik deneyimine dair faktörleri incelemektedir. Sonuçlar, çocukların bilişsel kontrol yeteneklerini, çocuklardan veya ebeveynlerden gelen ikidilli deneyim değişkenlerinden ziyade, çocukların yaşının yordadığını göstermiştir. Bu çalışma, üçlü ikidillilik deneyimi boyutlarını ve ebeveyn faktörlerini de içererek ikidilliğin etkileri inceleyen az sayıdaki çalışmadan biridir. Sınırlı dil üretimine sahip küçük yaştaki ikidilli çocuklar incelenirken, ikidilli deneyimin getirdiği tüm boyutları içeren bir yaklaşım uygulamanın ve çevresel faktörleri dahil etmenin alanyazın özelindeki çıkarımları tartışılmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.18492/dad.1463075
dc.identifier.endpage 222 en_US
dc.identifier.issn 1300-8552
dc.identifier.issn 2587-0939
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85214267409
dc.identifier.scopusquality Q3
dc.identifier.startpage 197 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.18492/dad.1463075
dc.identifier.volume 35 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dilbilim Derneği en_US
dc.relation.ispartof Dilbilim Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.scopus.citedbyCount 0
dc.subject Bilingual Experience-Related Variables en_US
dc.subject Code-Switching Frequency en_US
dc.subject Cognitive Control Abilities en_US
dc.subject Environmental Factors en_US
dc.subject Young Bilingual Speakers en_US
dc.title İki Dillilik Deneyimi ile İki Dilli Çocukların Bilişsel Kontrolü Arasındaki İlişki en_US
dc.title.alternative İki Dillilik Deneyimi ile İki Dilli Çocukların Bilişsel Kontrolü Arasındaki İlişki en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files