Analyzing and Measuring Emotions on Customer Coproduction Process Through Empirical Researh on Ikea Customers in Turkey
Loading...
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Today's consumers are prioritizing their expenditure and they think about what.sreally worth it. At this point .Do it Yourself.(DiY) appears as a valuable alternative. For most of the people the underlying drivingforce is financial concerns which are alsothe starting point of self assembly industrial products. On the otherhand acceptable amount of consumers prefer actually making something themselves.This is an important element which makes DiY appealing. So DiY is not just a process. -- Abtract'tan.
Çoğu kişiyi kendin yap etkinliğine yönelten konu maddi kaygılar olsa da, diğertaraftan büyük bir kitlenin tercih sebebi çoğu şeyi kendi başlarına yapmayı sevmelerive duygusal tatmin sağlamalarıdır. Kendin yap etkinliğini tasarım disiplini açısındandeğerli kılan önemli noktalardan biri de budur. Bu noktada kendin yap etkinliğisadece harcamaları kontrol altında tutmak için bir strateji olmanın dışında duygusaldeğerler de içermektedir. Kendin yap etkinliği giderek önem kazanırken bir diğertaraftan da firmalar tedarik zincirinin çeşitli aşamalarında tüketici katılımının önemve değerini farketmeye başladılar. Bu katılım fikir aşamasından üretime, ürün veyaservislerin dağıtım ve nakliyesine kadar farklı alanlarda tüketici katkısını içerebilir.Kendin yap ürünler büyük bir pazar oluşturmasına ve firmaların tüketici katılımınınönemini farketmelerine rağmen, kendin yap kavramı tüketim ve pratik açısındankeşfedilmemiş bir alan teşkil etmektedir ve kendin yap etkinliğinin duygusal yönüyleilgili tasarım literatüründe çok az veri bulunmaktadır. Kendin yap ve ortak yapımetkinliklerini ürün geliştirme süreçlerine dahil ederek özellikli bir yapıya sahipfirmalardan biri İsveç kökenli ev eşyası ve mobilya firması olaraksınıflandırılabilecek IKEA'dır. Tüketicinin kendi nakliye ve montajını yapması ileIKEA fiyatlarını düşürerek herkes için erişilebilir ürünler sunmaktadır. IKEA üretimzinciri içinde kendin yap etkinliği temel amaçlarından biridir ve aynı zamandatüketicileri ortak yapım aşamasına dahil ederek kendi değerlerini yaratmalarınaolanak vermektedir. Bu çalışma kendin yap ürün deneyimi ve kullanıcı duygularınıIKEA Türkiye müşterileri üzerine yapılan bir saha araştırması üzerinden incelemekteve ağırlıklı olarak literatür taraması ve ampirik araştırma sonuçlarına dayanmaktadır.
Çoğu kişiyi kendin yap etkinliğine yönelten konu maddi kaygılar olsa da, diğertaraftan büyük bir kitlenin tercih sebebi çoğu şeyi kendi başlarına yapmayı sevmelerive duygusal tatmin sağlamalarıdır. Kendin yap etkinliğini tasarım disiplini açısındandeğerli kılan önemli noktalardan biri de budur. Bu noktada kendin yap etkinliğisadece harcamaları kontrol altında tutmak için bir strateji olmanın dışında duygusaldeğerler de içermektedir. Kendin yap etkinliği giderek önem kazanırken bir diğertaraftan da firmalar tedarik zincirinin çeşitli aşamalarında tüketici katılımının önemve değerini farketmeye başladılar. Bu katılım fikir aşamasından üretime, ürün veyaservislerin dağıtım ve nakliyesine kadar farklı alanlarda tüketici katkısını içerebilir.Kendin yap ürünler büyük bir pazar oluşturmasına ve firmaların tüketici katılımınınönemini farketmelerine rağmen, kendin yap kavramı tüketim ve pratik açısındankeşfedilmemiş bir alan teşkil etmektedir ve kendin yap etkinliğinin duygusal yönüyleilgili tasarım literatüründe çok az veri bulunmaktadır. Kendin yap ve ortak yapımetkinliklerini ürün geliştirme süreçlerine dahil ederek özellikli bir yapıya sahipfirmalardan biri İsveç kökenli ev eşyası ve mobilya firması olaraksınıflandırılabilecek IKEA'dır. Tüketicinin kendi nakliye ve montajını yapması ileIKEA fiyatlarını düşürerek herkes için erişilebilir ürünler sunmaktadır. IKEA üretimzinciri içinde kendin yap etkinliği temel amaçlarından biridir ve aynı zamandatüketicileri ortak yapım aşamasına dahil ederek kendi değerlerini yaratmalarınaolanak vermektedir. Bu çalışma kendin yap ürün deneyimi ve kullanıcı duygularınıIKEA Türkiye müşterileri üzerine yapılan bir saha araştırması üzerinden incelemekteve ağırlıklı olarak literatür taraması ve ampirik araştırma sonuçlarına dayanmaktadır.
Description
Keywords
Do it yourself, Self production, Emotion, Product design, Co-production, Kendin yap, Duygu, Ürün tasarımı, Ortak yapım