Analyzing and Measuring Emotions on Customer Coproduction Process Through Empirical Researh on Ikea Customers in Turkey

dc.contributor.advisor Coşkun Orlandi, Ayşe Elif en_US
dc.contributor.author Karataş, Işıl
dc.contributor.other Industrial Design
dc.contributor.other 06. Faculty of Art and Design
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:38:19Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:38:19Z en_US
dc.date.issued 2012 en_US
dc.description.abstract Today's consumers are prioritizing their expenditure and they think about what.sreally worth it. At this point .Do it Yourself.(DiY) appears as a valuable alternative. For most of the people the underlying drivingforce is financial concerns which are alsothe starting point of self assembly industrial products. On the otherhand acceptable amount of consumers prefer actually making something themselves.This is an important element which makes DiY appealing. So DiY is not just a process. -- Abtract'tan. en_US
dc.description.abstract Çoğu kişiyi kendin yap etkinliğine yönelten konu maddi kaygılar olsa da, diğertaraftan büyük bir kitlenin tercih sebebi çoğu şeyi kendi başlarına yapmayı sevmelerive duygusal tatmin sağlamalarıdır. Kendin yap etkinliğini tasarım disiplini açısındandeğerli kılan önemli noktalardan biri de budur. Bu noktada kendin yap etkinliğisadece harcamaları kontrol altında tutmak için bir strateji olmanın dışında duygusaldeğerler de içermektedir. Kendin yap etkinliği giderek önem kazanırken bir diğertaraftan da firmalar tedarik zincirinin çeşitli aşamalarında tüketici katılımının önemve değerini farketmeye başladılar. Bu katılım fikir aşamasından üretime, ürün veyaservislerin dağıtım ve nakliyesine kadar farklı alanlarda tüketici katkısını içerebilir.Kendin yap ürünler büyük bir pazar oluşturmasına ve firmaların tüketici katılımınınönemini farketmelerine rağmen, kendin yap kavramı tüketim ve pratik açısındankeşfedilmemiş bir alan teşkil etmektedir ve kendin yap etkinliğinin duygusal yönüyleilgili tasarım literatüründe çok az veri bulunmaktadır. Kendin yap ve ortak yapımetkinliklerini ürün geliştirme süreçlerine dahil ederek özellikli bir yapıya sahipfirmalardan biri İsveç kökenli ev eşyası ve mobilya firması olaraksınıflandırılabilecek IKEA'dır. Tüketicinin kendi nakliye ve montajını yapması ileIKEA fiyatlarını düşürerek herkes için erişilebilir ürünler sunmaktadır. IKEA üretimzinciri içinde kendin yap etkinliği temel amaçlarından biridir ve aynı zamandatüketicileri ortak yapım aşamasına dahil ederek kendi değerlerini yaratmalarınaolanak vermektedir. Bu çalışma kendin yap ürün deneyimi ve kullanıcı duygularınıIKEA Türkiye müşterileri üzerine yapılan bir saha araştırması üzerinden incelemekteve ağırlıklı olarak literatür taraması ve ampirik araştırma sonuçlarına dayanmaktadır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2222
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Do it yourself en_US
dc.subject Self production en_US
dc.subject Emotion en_US
dc.subject Product design en_US
dc.subject Co-production en_US
dc.subject Kendin yap en_US
dc.subject Duygu en_US
dc.subject Ürün tasarımı en_US
dc.subject Ortak yapım en_US
dc.title Analyzing and Measuring Emotions on Customer Coproduction Process Through Empirical Researh on Ikea Customers in Turkey en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Coşkun, Ayşe Elif
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.departmenttemp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Design en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.identifier.yoktezid 319731 en_US
relation.isAuthorOfPublication 1a57fe7c-e34b-45b9-9e78-168d71041600
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1a57fe7c-e34b-45b9-9e78-168d71041600
relation.isOrgUnitOfPublication 398c441d-1cb9-4164-810e-c393975245ef
relation.isOrgUnitOfPublication 8fe856d9-ed4d-45d5-8d18-d900eb9c3bff
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 398c441d-1cb9-4164-810e-c393975245ef

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
IsılKaratas.pdf
Size:
2.67 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections