Bulanık Küme Teorisinin Müşteri Memnuniyeti Karşılaştırmasında Kullanılması

dc.contributor.author Çavdaroğlu, Nur Ayvaz
dc.date.accessioned 2024-10-15T19:42:52Z
dc.date.available 2024-10-15T19:42:52Z
dc.date.issued 2019
dc.department Kadir Has University en_US
dc.department-temp KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Müşteri memnuniyeti tüm işletmelerin hayatta kalması ve kâr edebilmesi için elzemdir. Sürekli değişen iş dünyasında bu konsept daha da önem kazanmaktadır. Özellikle yeni iş modellerine dayanan firmaların ortaya çıktığı sektörlerde klasik şirketler müşteri mutluluğu açısından yeni şirketlerle rekabet etmekte zorlanmaktadırlar. Az kullanılan kaynakların (ör: ev, araba, çeşitli eşyalar vs.) dijital platformlar yardımıyla belli ücretlerle kiralanması olarak tanımlanabilecek olan paylaşım ekonomisi, bu şekilde yeni iş modellerie ilham veren konseptlerdendir. Paylaşım ekonomisi tabanlı firmalardan biri olan Über, kısa zamanda popülerlik kazanmıştır. Bu çalışmada, Über ve klasik taksi firmaları müşteri memnuniyeti açısından karşılaştırılarak iki tip firmanın çeşitli hizmet boyutlarında nasıl performans gösterdiği ölçülmektedir. Veri toplama anket yöntemiyle gerçekleştirilmiş olup veri analizinde ise bulanık küme teorisi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Über bütün hizmet boyutlarında klasik taksi firmalarına göre çok daha yüksek müşteri memnuniyetine sahiptir. Sonuçlar değerlendirilerek Über ve benzeri paylaşım ekonomisi tabanlı firmalara ve onlarla rekabet edebilmek isteyen klasik iş modellerine sahip firmalara çeşitli yönetimsel önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.19113/sdufenbed.511799
dc.identifier.endpage 168 en_US
dc.identifier.issn 1300-7688
dc.identifier.issn 1308-6529
dc.identifier.issue Özel en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 163 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.19113/sdufenbed.511799
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/6606
dc.identifier.volume 23 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Çavdaroğlu, Nur Ayvaz
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Bulanık Küme Teorisinin Müşteri Memnuniyeti Karşılaştırmasında Kullanılması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files