Turist-turist Etkileşimi: Her Şey Dahil Otel Örneği

dc.contributor.author Sop, Serhat Adem
dc.contributor.author Kozak, Metin
dc.contributor.author Günaydın, Yusuf
dc.contributor.author Kozak, Metin
dc.contributor.other Advertising
dc.date.accessioned 2023-10-19T14:55:53Z
dc.date.available 2023-10-19T14:55:53Z
dc.date.issued 2023
dc.department-temp Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Burdur, Türkiye -- Uluslararası Final Üniversitesi, Turizm ve Mutfak Sanatları Yüksekokulu, Girne, KKTC -- Kadir Has Üniversitesi, İletişim Fakültesi, İstanbul, Türkiye en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, her şey dahil hizmeti sunan otel işletmelerinde turist-turist etkileşiminin nasıl gerçekleştiğini ve bu etkileşimin bireylere nasıl fayda sağladığını keşfetmek amacıyla yürütülmüştür. Bunun için nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve görüşme tekniği kullanılarak veri toplanmıştır. Veri toplama süreci 25 Mayıs–14 Ekim 2021 tarihleri arasında Bodrum’da her şey dahil hizmet veren beş yıldızlı bir otelde yüz yüze yürütülmüştür. Türkiye, Azerbaycan, Rusya, Ukrayna, Polonya, Hollanda, İran, Fransa ve Arnavutluk’tan turistlerin katıldığı araştırmada toplam 18 katılımcıdan veri toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, turistlerin pandemi döneminde dahi yeni yerler keşfetme, dinlenme ve sosyal etkileşime girme gibi beklentiler içerisinde olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, turistlerin sadece diğer otel misafirleriyle değil, aynı zamanda yerel halk ve otel çalışanlarıyla da sosyal temas kurma arzusunda oldukları belirlenmiştir. Diğer taraftan, otel içerisindeki turist-turist etkileşimini engelleyen temel unsurun yabancı dil sorunu olduğu keşfedilmiştir. Buna rağmen bazı turistlerin diğer turistlerle etkileşime girmek için özel bir çaba sarf ettiği görülmüştür. Sonuç olarak, turist-turist etkileşimi bireyin öznel iyi oluş duygusunu desteklemekte, yabancı dil bilgisinin gelişmesini sağlamakta, otelde yapılanlar/konuşulanlar hakkında bilgi sahibi olmasına imkân tanımakta ve tatilden haz almasına neden olmaktadır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.32572/guntad.1143987
dc.identifier.endpage 105 en_US
dc.identifier.issn 2602-3008
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 84 en_US
dc.identifier.trdizinid 1160617 en_US].
dc.identifier.trdizinid 1160617 en_US]
dc.identifier.uri https://doi.org/10.32572/guntad.1143987
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1160617
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4611
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Güncel turizm araştırmaları dergisi (Online) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Turist-turist Etkileşimi: Her Şey Dahil Otel Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication dcedf2cc-e0ee-44f2-b11a-1282b33e8523
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery dcedf2cc-e0ee-44f2-b11a-1282b33e8523
relation.isOrgUnitOfPublication 12315289-78d6-47b5-924e-8aa1d0de1092
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 12315289-78d6-47b5-924e-8aa1d0de1092

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
4611.pdf
Size:
755.38 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text