Visualizing the Past in Three Documentary Films

dc.contributor.advisor Spence, Louise en_US
dc.contributor.author Ozten, Nilgun
dc.contributor.author Spence, Louıse
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2019-07-12T08:40:05Z en_US
dc.date.available 2019-07-12T08:40:05Z en_US
dc.date.issued 2013 en_US
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences en_US
dc.description.abstract The growing presence of subjects narrating their lived experiences in documentaries implies their involvement in the making of their own histories. This thesis explores this subjective dimension by examining the formal methods employed by filmmakers in documentaries in which personal stories are performed and/or narrated by subjects. -- Abstract'tan. en_US
dc.description.abstract Belgesel filmlerde geçmiş deneyimlerini anlatan öznelerin varlığındaki yükseliş kendi tarihlerini oluşturma süreçlerine olan katılımlarına işaret ediyor. Tezim kapsamında, öznelerin kişisel hikayelerini sahnelediği ve/veya anlattığı belgesel filmlerde yönetmenlerin uyguladığı biçimsel yöntemleri inceleyerek bu öznel alanı araştıracağım. Patricio Guzmán'ın Nostalgia for the Light (2010), Boglárka Edvy (canlandırmacı) ve Sándor Silló'nun (yönetmen) Diary Film: I was 12 in '56 (2006) ve Péter Forgács'ın The Notebook of a Lady (1994) adlı belgesel filmlerinde uyguladıkları estetik stratejiler üzerine odaklanarak, bu stratejilerin yönetmenlerin estetik ve politik yaklaşımlarını gösterme şekillerini ve tarihin bilgisini nasıl biçimlendirdiklerini tartışacağım. Bu yönetmenlerin, bir disiplin olarak tarihin geleneksel varsayımlarına meydan okuduğunu ve geçmişin temsiline yönelik olasılıkları işaret ettiğini öne sürüyorum. Öznelerin anı ve anımsamalarından geçmişin temsilleri olarak yararlanarak, tarih ve bellek arasındaki ilişkiye başvuruyorlar. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2390
dc.identifier.yoktezid 327621 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject History en_US
dc.subject Memory en_US
dc.subject Aesthetic strategies en_US
dc.subject Tarih en_US
dc.subject Bellek en_US
dc.subject Estetik stratejiler en_US
dc.title Visualizing the Past in Three Documentary Films en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 87109a0b-3f38-4468-8067-3c9751f4e7c5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 87109a0b-3f38-4468-8067-3c9751f4e7c5
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
NilgunOzten.pdf
Size:
336.23 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections