Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi ve Oryantalizm: Disipline Eleştirel Pedagojik Bir Bakış

dc.contributor.author Gürbüz, Selman Emre
dc.contributor.author Ongur, Hakan Övünç
dc.date.accessioned 2023-10-19T14:56:01Z
dc.date.available 2023-10-19T14:56:01Z
dc.date.issued 2019
dc.department-temp Kadir Has Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü, İstanbul, Türkiye -- TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Ankara, Türkiye en_US
dc.description.abstract Niteliksel söylem analizi yönteminin kullanıldığı bu makale, Eleştirel Pedagoji (EP) alt-disiplinini Uluslararası İlişkiler (Uİ) çalışmaları ile tanıştırmayı, oryantalist metin analizini EP’ye dâhil etmeyi ve Türkiye’de lisans düzeyinde verilen Uİ eğitiminin oryantalist dokusunu tartışmaya açmayı amaçlamaktadır. Makalede, EP literatürün çoğunlukla Batılı kaynaklara dayalı olması nedeniyle, akademik kapitalizm veya eğitimin neoliberal araçsallaşması gibi alt-başlıklarının yanında, standardize edilmiş müfredatların Batı-merkezli ve oryantalist dokusunu tartışmaya açmayı ‘unuttuğu’ ileri sürülmüştür. Türkiye içinden seçilen on üniversitenin Uİ bölümlerinde takip edilen müfredatlar ve temel okuma metinleri incelenerek hem bu iddia ortaya konmakta hem de Türkiye’deki Uİ eğitimine EP bağlamında yeni bir yaklaşım sunulmaktadır. Elde edilen bulgular, güncel Uİ literatürünün orijinal dilindeki kullanımlarının, Türkiye Uİ lisans programlarında eleştirel olmayan bir yeniden-üretime tabi tutulduklarına ve Türkçe literatürün kendisinin de aynı üretimi temel alarak biriktiğine işaret etmektedir. Bunun bir neticesi olarak, makalede radikal İslam, Cihadizm, köktendincilik, İslami terör, üçüncü dünya, azgelişmişlik vb. kavramların da oryantalist içerikleri ile birlikte Türkiye Uİ dilinin bir parçası haline geldikleri gözlenmiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 1
dc.identifier.endpage 38 en_US
dc.identifier.issn 1304-7310
dc.identifier.issue 61 en_US
dc.identifier.scopusquality Q2
dc.identifier.startpage 23 en_US
dc.identifier.trdizinid 506381 en_US]
dc.identifier.trdizinid 506381 en_US].
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/506381
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4728
dc.identifier.volume 16 en_US
dc.identifier.wosquality Q4
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası İlişkiler en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi ve Oryantalizm: Disipline Eleştirel Pedagojik Bir Bakış en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
4728.pdf
Size:
498.39 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text