Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi ve Oryantalizm: Disipline Eleştirel Pedagojik Bir Bakış

dc.contributor.author Gürbüz, Selman Emre
dc.contributor.author Ongur, Hakan Övünç
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2023-10-19T14:56:01Z
dc.date.available 2023-10-19T14:56:01Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Niteliksel söylem analizi yönteminin kullanıldığı bu makale, Eleştirel Pedagoji (EP) alt-disiplinini Uluslararası İlişkiler (Uİ) çalışmaları ile tanıştırmayı, oryantalist metin analizini EP’ye dâhil etmeyi ve Türkiye’de lisans düzeyinde verilen Uİ eğitiminin oryantalist dokusunu tartışmaya açmayı amaçlamaktadır. Makalede, EP literatürün çoğunlukla Batılı kaynaklara dayalı olması nedeniyle, akademik kapitalizm veya eğitimin neoliberal araçsallaşması gibi alt-başlıklarının yanında, standardize edilmiş müfredatların Batı-merkezli ve oryantalist dokusunu tartışmaya açmayı ‘unuttuğu’ ileri sürülmüştür. Türkiye içinden seçilen on üniversitenin Uİ bölümlerinde takip edilen müfredatlar ve temel okuma metinleri incelenerek hem bu iddia ortaya konmakta hem de Türkiye’deki Uİ eğitimine EP bağlamında yeni bir yaklaşım sunulmaktadır. Elde edilen bulgular, güncel Uİ literatürünün orijinal dilindeki kullanımlarının, Türkiye Uİ lisans programlarında eleştirel olmayan bir yeniden-üretime tabi tutulduklarına ve Türkçe literatürün kendisinin de aynı üretimi temel alarak biriktiğine işaret etmektedir. Bunun bir neticesi olarak, makalede radikal İslam, Cihadizm, köktendincilik, İslami terör, üçüncü dünya, azgelişmişlik vb. kavramların da oryantalist içerikleri ile birlikte Türkiye Uİ dilinin bir parçası haline geldikleri gözlenmiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 1
dc.identifier.issn 1304-7310
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/506381
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4728
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası İlişkiler en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Eğitimi ve Oryantalizm: Disipline Eleştirel Pedagojik Bir Bakış en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.departmenttemp Kadir Has Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü, İstanbul, Türkiye -- TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Ankara, Türkiye en_US
gdc.description.endpage 38 en_US
gdc.description.issue 61 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality Q2
gdc.description.startpage 23 en_US
gdc.description.volume 16 en_US
gdc.description.wosquality Q4
gdc.identifier.trdizinid 506381 en_US]
gdc.identifier.trdizinid 506381 en_US].
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
4728.pdf
Size:
498.39 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text