Global Firmaların Türkiye Pazarındaki Glokalizasyon Çalışmaları: Fast Food Firmaları Üzerine Bir Araştırma
Loading...
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Küreselleşme süreci, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ve teknolojik alanlarda yaşanan değişimleri de beraberinde getirmiştir. İşletmeler uluslararası pazarlara açılmış, global markalar ve global rekabet ortamı ortaya çıkmıştır. Farklı pazarlarda faaliyet gösteren global markalar, bu rekabet ortamında ön sıralarda yer edinebilmek için çeşitli pazarlama stratejileri izlemektedirler. Bu pazarlama stratejilerinden biri olan glokal strateji, “Küresel düşün yerel hareket et” fikrini savunur. Bu çalışmada global fast food firmalarının Türkiye pazarında yayınladıkları reklam filmlerinde yer alan kültürel göstergeler analiz edilmiş, firmaların kullanmış olduğu global stratejiler saptanmış, reklam filmlerinde toplumsal cinsiyet rolleri ve aile sunumlarında kalıp yargıların yeniden üretilip üretilmediği incelenmiş ve yeniden üretiminin gerçekleştiği sonucuna varılmıştır.
Description
Keywords
Globallesme
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
Collections
Sustainable Development Goals
3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

4
QUALITY EDUCATION

7
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

11
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES

14
LIFE BELOW WATER

15
LIFE ON LAND

17
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
