Global Firmaların Türkiye Pazarındaki Glokalizasyon Çalışmaları: Fast Food Firmaları Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.advisorBinay Kurultay, Ayseen_US
dc.contributor.authorDönmez, Cansu
dc.date.accessioned2019-07-12T08:36:42Z
dc.date.available2019-07-12T08:36:42Z
dc.date.issued2018
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Communication Studiesen_US
dc.description.abstractKüreselleşme süreci, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ve teknolojik alanlarda yaşanan değişimleri de beraberinde getirmiştir. İşletmeler uluslararası pazarlara açılmış, global markalar ve global rekabet ortamı ortaya çıkmıştır. Farklı pazarlarda faaliyet gösteren global markalar, bu rekabet ortamında ön sıralarda yer edinebilmek için çeşitli pazarlama stratejileri izlemektedirler. Bu pazarlama stratejilerinden biri olan glokal strateji, “Küresel düşün yerel hareket et” fikrini savunur. Bu çalışmada global fast food firmalarının Türkiye pazarında yayınladıkları reklam filmlerinde yer alan kültürel göstergeler analiz edilmiş, firmaların kullanmış olduğu global stratejiler saptanmış, reklam filmlerinde toplumsal cinsiyet rolleri ve aile sunumlarında kalıp yargıların yeniden üretilip üretilmediği incelenmiş ve yeniden üretiminin gerçekleştiği sonucuna varılmıştır.en_US]
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2071
dc.identifier.yoktezid497285en_US
dc.institutionauthorBinay Kurultay, Ayşe
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGloballesmeen_US
dc.titleGlobal Firmaların Türkiye Pazarındaki Glokalizasyon Çalışmaları: Fast Food Firmaları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationbeeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverybeeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457

Files

Collections