Uzun metraj film senaryosu :Yok daha neler

dc.contributor.advisorBaser, Tevfik Özcanen_US
dc.contributor.authorErtekin, Onur
dc.date.accessioned2019-07-12T08:37:10Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:37:10Zen_US
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Cinema and Televisionen_US
dc.description.abstractBu çalışmada komedinin kısaca tanımı yapılmış, Türkiye sinemasında tarihsel gelişimi incelendikten sonra Türkiye sinemasında komedi filmlerinin yeri ve en çok izlenen film serisi olan Recep İvedik film serisi incelenmiş ve yeni bir uzun metraj film senaryosu olan Yok Daha Neler bu incelemeyle karşılaştırılarak okuyucuya sunulmuştur. Karşılaştırmadan önce Türkiye sinemasındaki komedi filmleri senaryo yapıları, ideolojik söylemleri, karakterlerinin özellikleri ve komedi anlayışları bakımından tartışılmıştır. Tüm filmlerin ideolojik bir söylem içerdiği ortaya konulmuştur ve izleyici sayısı göz önüne alınarak komedi filmlerde bu söylemin önemi vurgulanmıştır. Recep İvedik film serisinin cinsiyetçi, homofobik bir söylem taşıdığı ve kabalığı, magandalığı normalleştirerek yücelttiği belirtilmiştir. Buna karşılık bu yapının aksi filmler de olduğu belirtilmiş ve okuyucunun dikkatine sunulmuştur. Bu tartışmalar ışığında yazılan senaryo, Recep İvedik film serisi ile karşılaştırılarak eleştirel bir noktadan ele alınmış ve alternatif bir komedi anlayışı içerdiği aktarılmıştır. Son olarak senarist görüşü ile senaryo ile anlatılmaya çalışılan mesajlar ve hedeflenenler açıklanmış ve Yok Daha Neler komedi filmi senaryosu okuyucuya sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the scope of this study, after the definition and the historical background of the comedy is briefly introduced, the position of comedy movies and the most viewed film series Recep Ivedik are analysed and a new script of a feature film named Yok Daha Neler is presented with a paralleling. Before this comparison, the structures of scripts, the ideological discourse, the properties of characters and the sense of comedy in Turkish cinema are discussed. It is suggested that all of the films has an ideological standpoint and based on the audience numbers the importance of this discourse is highlighted. It is emphasized that Recep Ivedik series has a discourse that is sexist, homophobic and elevating of rudeness and bullying by normalization. In addition, it is highlighted that there are other films which are positioned at opposite of this view. At the end, the messages and the targets of the new script is explained by writer's opinion and Yok Daha Neler film script is offered to the readers.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2116
dc.identifier.yoktezid433550en_US
dc.institutionauthorBaşer, Tevfik Özcan
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSenaryoen_US
dc.subjectKomedien_US
dc.subjectSinemada ideolojien_US
dc.subjectRecep İvediken_US
dc.subjectKomedi tarihien_US
dc.subjectScripten_US
dc.subjectComedyen_US
dc.subjectIdeology in cinemaen_US
dc.subjectHistory of comedyen_US
dc.titleUzun metraj film senaryosu :Yok daha neleren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdc97086a-f141-4956-894d-a3e9e18ad4a2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydc97086a-f141-4956-894d-a3e9e18ad4a2

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097629OnurErtekin.pdf
Size:
1.22 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections