Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışına Bir Bakış
Loading...
Date
2011
Authors
Tunçel, Hakan
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
In our contemporary world, especially for big companies, the notion
of corporate responsibility conscience has been pretty important to gain
and sustain reputation in the eyes of their stakeholders. Many companies
have been trying to express how they care about corporate citizenship
practices which are allegedly the natural parts of their business plans or
their corporate philosophies in different ways. Even though the term of
corporate citizenship has emerged in management literature dealing with
the social role of companies, it has been recently a prominent part of
public relations practices and literature. In this article, firstly corporate
citizenship notion is reviewed, then the relation between public relations
and corporate citizenship is discussed theoretically with the help of some
examples from business life, and it is tried to be shown how these two
concepts overlapped each other.
Çağımızda özellikle büyük ölçekli firmaların paydaşları nezdinde itibar kazanmalarında ve bu itibarı sürdürebilmelerinde, kurumsal sorumluluk bilinci oldukça önemli hale gelmiştir. Birçok firma, iş planlarının ve kuruluş felsefelerinin doğal parçaları olduğunu iddia ettikleri kurumsal vatandaşlık uygulamalarına ne kadar çok önem verdiklerini çeşitli yollardan göstermeye çalışmaktadırlar. Kurumsal vatandaşlık, şirketlerin toplumsal rollerini ifade eden bir terim olarak önce yönetim literatüründe ortaya çıkmışsa da, son yıllarda halkla ilişkiler literatürünün ve uygulamalarının muteber bir parçası olmuştur. Bu makalede, öncelikle kurumsal vatandaşlık kavramı irdelenmiş, ardından halkla ilişkiler ile kurumsal vatandaşlık arasındaki bağlantı iş hayatından örnekler eşliğinde teorik olarak tartışılmıştır ve her iki kavramın birbiriyle nasıl örtüştükleri ortaya konmaya çalışılmıştır.
Çağımızda özellikle büyük ölçekli firmaların paydaşları nezdinde itibar kazanmalarında ve bu itibarı sürdürebilmelerinde, kurumsal sorumluluk bilinci oldukça önemli hale gelmiştir. Birçok firma, iş planlarının ve kuruluş felsefelerinin doğal parçaları olduğunu iddia ettikleri kurumsal vatandaşlık uygulamalarına ne kadar çok önem verdiklerini çeşitli yollardan göstermeye çalışmaktadırlar. Kurumsal vatandaşlık, şirketlerin toplumsal rollerini ifade eden bir terim olarak önce yönetim literatüründe ortaya çıkmışsa da, son yıllarda halkla ilişkiler literatürünün ve uygulamalarının muteber bir parçası olmuştur. Bu makalede, öncelikle kurumsal vatandaşlık kavramı irdelenmiş, ardından halkla ilişkiler ile kurumsal vatandaşlık arasındaki bağlantı iş hayatından örnekler eşliğinde teorik olarak tartışılmıştır ve her iki kavramın birbiriyle nasıl örtüştükleri ortaya konmaya çalışılmıştır.
Description
Keywords
Corporate citizenship, Public relations, Corporate responsibility, Kurumsal vatandaşlık, Halkla ilişkiler, Kurumsal sorumluluk
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Volume
0
Issue
14
Start Page
79
End Page
95