Karma Yöntem Kullanımı İle Bir Dürtüsel Satınalma Ölçeği Geliştirilmesi

dc.contributor.author Uygur, Ezgi Merdin
dc.date.accessioned 2024-10-15T19:42:50Z
dc.date.available 2024-10-15T19:42:50Z
dc.date.issued 2018
dc.department Kadir Has University en_US
dc.department-temp KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Pazarlama ve tüketici davranışı yazınlarına bakıldığında, tamamen akılcı karar veren tüketici bireylerden hisleriyle, duygularıyla ve hatta dürtüleriyle karar veren tüketici bireye geçiş yaşanmıştır. Bu geçiş ise tüketicinin daha önce olmadığı kadar komplike ve karmaşık süreçler yaşadığını ortaya çıkarmıştır. Ölçüm yapmak bilimin temel vazifelerinden olduğuna göre (deVellis, 2003), tüketicinin bu karmaşık özelliklerini anlayabilmek de yeni ölçüm ve ölçeklere ihtiyacı arttırmıştır. Bu çalışma, tüketicilerin dürtüsel satınalma eğilimlerinin ölçülebileceği güvenilir ve geçerli bir ölçek sunmaktadır. Halihazırda bulunan ölçek maddeleriyle yetinilmeyerek, iki farklı nitel yöntem ile ölçek ifadeleri geliştirilmiş, pilot çalışmalar ve devamında model uygunluğunu test eden geniş ölçekli anket çalışmaları ile üç boyutlu bir ölçek sunulmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.125-141
dc.identifier.endpage 141 en_US
dc.identifier.issn 2147-8082
dc.identifier.issn 2651-5393
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 125 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.125-141
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/6600
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.institutionauthor Uygur, Ezgi Merdin
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Beykoz Akademi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Karma Yöntem Kullanımı İle Bir Dürtüsel Satınalma Ölçeği Geliştirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files