KARMA YÖNTEM KULLANIMI İLE BİR DÜRTÜSEL SATINALMA ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ

dc.contributor.authorUygur, Ezgi Merdin
dc.date.accessioned2024-10-15T19:42:50Z
dc.date.available2024-10-15T19:42:50Z
dc.date.issued2018
dc.departmentKadir Has Universityen_US
dc.department-tempKADİR HAS ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractPazarlama ve tüketici davranışı yazınlarına bakıldığında, tamamen akılcı karar veren tüketici bireylerden hisleriyle, duygularıyla ve hatta dürtüleriyle karar veren tüketici bireye geçiş yaşanmıştır. Bu geçiş ise tüketicinin daha önce olmadığı kadar komplike ve karmaşık süreçler yaşadığını ortaya çıkarmıştır. Ölçüm yapmak bilimin temel vazifelerinden olduğuna göre (deVellis, 2003), tüketicinin bu karmaşık özelliklerini anlayabilmek de yeni ölçüm ve ölçeklere ihtiyacı arttırmıştır. Bu çalışma, tüketicilerin dürtüsel satınalma eğilimlerinin ölçülebileceği güvenilir ve geçerli bir ölçek sunmaktadır. Halihazırda bulunan ölçek maddeleriyle yetinilmeyerek, iki farklı nitel yöntem ile ölçek ifadeleri geliştirilmiş, pilot çalışmalar ve devamında model uygunluğunu test eden geniş ölçekli anket çalışmaları ile üç boyutlu bir ölçek sunulmuştur.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.125-141
dc.identifier.endpage141en_US
dc.identifier.issn2147-8082
dc.identifier.issn2651-5393
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.125-141
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/6600
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorUygur, Ezgi Merdin
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofBeykoz Akademi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKARMA YÖNTEM KULLANIMI İLE BİR DÜRTÜSEL SATINALMA ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files