Karma Yöntem Kullanımı İle Bir Dürtüsel Satınalma Ölçeği Geliştirilmesi

dc.contributor.author Uygur, Ezgi Merdin
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2024-10-15T19:42:50Z
dc.date.available 2024-10-15T19:42:50Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Pazarlama ve tüketici davranışı yazınlarına bakıldığında, tamamen akılcı karar veren tüketici bireylerden hisleriyle, duygularıyla ve hatta dürtüleriyle karar veren tüketici bireye geçiş yaşanmıştır. Bu geçiş ise tüketicinin daha önce olmadığı kadar komplike ve karmaşık süreçler yaşadığını ortaya çıkarmıştır. Ölçüm yapmak bilimin temel vazifelerinden olduğuna göre (deVellis, 2003), tüketicinin bu karmaşık özelliklerini anlayabilmek de yeni ölçüm ve ölçeklere ihtiyacı arttırmıştır. Bu çalışma, tüketicilerin dürtüsel satınalma eğilimlerinin ölçülebileceği güvenilir ve geçerli bir ölçek sunmaktadır. Halihazırda bulunan ölçek maddeleriyle yetinilmeyerek, iki farklı nitel yöntem ile ölçek ifadeleri geliştirilmiş, pilot çalışmalar ve devamında model uygunluğunu test eden geniş ölçekli anket çalışmaları ile üç boyutlu bir ölçek sunulmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.125-141
dc.identifier.issn 2147-8082
dc.identifier.issn 2651-5393
dc.identifier.uri https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.125-141
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/6600
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Beykoz Akademi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Karma Yöntem Kullanımı İle Bir Dürtüsel Satınalma Ölçeği Geliştirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Uygur, Ezgi Merdin
gdc.bip.impulseclass C5
gdc.bip.influenceclass C5
gdc.bip.popularityclass C5
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Kadir Has University en_US
gdc.description.departmenttemp KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 141 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 125 en_US
gdc.description.volume 6 en_US
gdc.identifier.openalex W2906327834
gdc.oaire.accesstype BRONZE
gdc.oaire.diamondjournal false
gdc.oaire.impulse 0.0
gdc.oaire.influence 2.766455E-9
gdc.oaire.isgreen true
gdc.oaire.keywords Multitrait Multimethod Matrix
gdc.oaire.keywords Dürtüsel Satınalma;Ölçek Geliştirme;Çoklu Özellik-Çoklu Yöntem Modeli;Faktör Analizi
gdc.oaire.keywords Impulse Buying;Scale Development;Multitrait Multimethod Matrix;Confirmatory Factor Analysis
gdc.oaire.keywords Scale Development
gdc.oaire.keywords Impulse Buying
gdc.oaire.keywords Confirmatory Factor Analysis
gdc.oaire.popularity 4.054262E-9
gdc.oaire.publicfunded false
gdc.oaire.sciencefields 0502 economics and business
gdc.oaire.sciencefields 05 social sciences
gdc.openalex.fwci 0.596
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.87
gdc.opencitations.count 3
gdc.plumx.mendeley 92
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c

Files