Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan Şikayetlerin Analizi: Yüksek Teknoloji Ürünleri Üzerine Bir Çalışma

dc.contributor.author Önden, Abdullah
dc.contributor.author Kıygı Çallı, Meltem
dc.contributor.author Kiygi Calli, Meltem
dc.contributor.other Business Administration
dc.date.accessioned 2020-08-19T11:51:20Z en_US
dc.date.available 2020-08-19T11:51:20Z en_US
dc.date.issued 2018 en_US
dc.department Fakülteler, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada marka müşterilerinin satın alıp kullandıkları ürünlerle ilgili istek ve şikayetlerini ilettikleri çevrimiçi yardım masalarıyla olan etkileşimi incelenerek markaların şikayetlere nasıl yanıt verdikleri ve uyguladıkları şikayet yönetiminin müşterilerin duygularındaki değişimi nasıl etkilediği araştırılmış ve sosyal medya ağlarından elde edilen veriler duygu analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada müşterilerin istek ve şikayetlerini ilettikleri paylaşımlarındaki tutumlarının duygusal değerinin ne olduğu, çevrimiçi yardım masasının konuyu nasıl ele aldığı ve çevrimiçi yardım masası ile olan etkileşimin uzunluğunun (soru ve cevap iletişiminin sayısı) tutum ve duygusal değeri nasıl etkilediği incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre çalışmada ele alınan markaların kendilerine çevrimiçi yardım masaları üzerinden iletilen talep ve şikayetleri ivedilikle çözdükleri belirlenmiştir. Büyük markalar hizmet telafisi paradoksu teorisine göre hareket edip ürünleri hakkında sorun yaşamış ve ürün hakkında şikayette bulunmuş müşterilerini mutlu etmektelerdir. Böylece bu müşterilerin sadık müşterilere dönüştükleri sonucuna varılmaktadır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 574 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 554 en_US
dc.identifier.trdizinid 306279 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3233
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMk1qYzVPUT09
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/306279
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.institutionauthor Kiygi Calli, Meltem en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Melih Topaloğlu en_US
dc.relation.journal İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Duygu Analizi en_US
dc.subject Etkileşim en_US
dc.subject Sosyal Medya en_US
dc.subject Satış Sonrası Hizmet en_US
dc.subject Şikayet Yönetimi en_US
dc.title Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan Şikayetlerin Analizi: Yüksek Teknoloji Ürünleri Üzerine Bir Çalışma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 1de649f1-e2d0-4f97-831e-2f0db9ec4de3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1de649f1-e2d0-4f97-831e-2f0db9ec4de3
relation.isOrgUnitOfPublication c10ffc80-6da5-4b86-b481-aae660325ae5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c10ffc80-6da5-4b86-b481-aae660325ae5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan.pdf
Size:
1.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: