Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan Şikayetlerin Analizi: Yüksek Teknoloji Ürünleri Üzerine Bir Çalışma
Loading...
Date
2018
Authors
Kiygi Calli, Meltem
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Melih Topaloğlu
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırmada marka müşterilerinin satın alıp kullandıkları ürünlerle ilgili istek
ve şikayetlerini ilettikleri çevrimiçi yardım masalarıyla olan etkileşimi incelenerek
markaların şikayetlere nasıl yanıt verdikleri ve uyguladıkları şikayet yönetiminin
müşterilerin duygularındaki değişimi nasıl etkilediği araştırılmış ve sosyal medya
ağlarından elde edilen veriler duygu analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada
müşterilerin istek ve şikayetlerini ilettikleri paylaşımlarındaki tutumlarının duygusal
değerinin ne olduğu, çevrimiçi yardım masasının konuyu nasıl ele aldığı ve çevrimiçi
yardım masası ile olan etkileşimin uzunluğunun (soru ve cevap iletişiminin sayısı)
tutum ve duygusal değeri nasıl etkilediği incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre
çalışmada ele alınan markaların kendilerine çevrimiçi yardım masaları üzerinden iletilen
talep ve şikayetleri ivedilikle çözdükleri belirlenmiştir. Büyük markalar hizmet telafisi
paradoksu teorisine göre hareket edip ürünleri hakkında sorun yaşamış ve ürün
hakkında şikayette bulunmuş müşterilerini mutlu etmektelerdir. Böylece bu müşterilerin
sadık müşterilere dönüştükleri sonucuna varılmaktadır.
Description
Keywords
Duygu Analizi, Etkileşim, Sosyal Medya, Satış Sonrası Hizmet, Şikayet Yönetimi
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Volume
10
Issue
4
Start Page
554
End Page
574