Corporate Diversification, Grup Affiliation and Firm Value: Evidence from Turkey
Loading...
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
The objective of this study is to investigate the impact of corporate diversification in a
sample of 255 Turkish firms for the period between 2006 and 2012. Regression results
indicate that diversified firms trade at a premium compared to single-segment firms.
To explain this finding, we also investigate the possible moderating role of business
group affiliation for the diversification-value relationship. Analysis results reveal that the
diversification premium is confined to firms that are not affiliated with business groups.
These results suggest that group members already capture the benefits of diversification
without the need to diversify further at the firm level.
Bu çalışmanın amacı, 2006 ve 2012 yılları arasında 255 Türk firmasından oluşan bir örneklemde kurumsal çeşitlendirmenin firma değerine etkisini incelemektir. Regresyon sonuçlarına göre, çeşitlendirilmiş firmalar uzman firmalara kıyasla çeşitlendirme primiyle faaliyet göstermektedir. Bu bulguyu açıklamak amacıyla işletme gruplarıyla bağlantıların çeşitlendirme-değer ilişkisi üzerinde olası bir etkileşim etkisi araştırılmıştır. Analiz sonuçları, çeşitlendirme primi bulgusunun yalnızca işletme gruplarıyla bağlantılı olmayan firmalarda geçerli olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar grup şirketlerinin çeşitlendirmenin faydalarını elde ettiklerini ve firma düzeyinde ek bir çeşitlendirmeye ihtiyaç duymadıklarını göstermektedir.
Bu çalışmanın amacı, 2006 ve 2012 yılları arasında 255 Türk firmasından oluşan bir örneklemde kurumsal çeşitlendirmenin firma değerine etkisini incelemektir. Regresyon sonuçlarına göre, çeşitlendirilmiş firmalar uzman firmalara kıyasla çeşitlendirme primiyle faaliyet göstermektedir. Bu bulguyu açıklamak amacıyla işletme gruplarıyla bağlantıların çeşitlendirme-değer ilişkisi üzerinde olası bir etkileşim etkisi araştırılmıştır. Analiz sonuçları, çeşitlendirme primi bulgusunun yalnızca işletme gruplarıyla bağlantılı olmayan firmalarda geçerli olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar grup şirketlerinin çeşitlendirmenin faydalarını elde ettiklerini ve firma düzeyinde ek bir çeşitlendirmeye ihtiyaç duymadıklarını göstermektedir.
Description
Keywords
Corporate Diversification, Business Groups, Turkey, Kurumsal Çeşitlendirme, İşletme Grupları, Türkiye
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Volume
8
Issue
2
Start Page
151
End Page
174