Kamera önü oyunculuğunda yönetmen oyuncu ilişkisi üzerine: Süreç odaklı ve oynanabilir direktifler

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Oyuncu olarak yer aldığım bir bağımsız sinema filminin çekim sürecindeki gözlemlerimden ve deneyimlerimden hareketle, yönetmenin sette, oyuncudan performansı ile ilgili beklentisini dile getirirken kullandığı direktiflerin, oyuncu ve onun oyunu üzerindeki etkisini araştırmaya çalıştım. Tiyatro sanatının ve oynama denen hadisenin sonuç değil, süreç odaklı bir uğraş olduğunu göz önünde bulundurarak, yönetmenin hayalindekini sonuç odaklı tarif etmesinin performans üzerinde yeterince etkili olamadığını deneyim üzerinden ortaya koymaya çalıştım ve çeşitli süreç odaklı direktif önerilerine yer verdim.
I have tried to search on the impact of director's instructions that related with his/her expectations for the performance of actor at movie scene on actor and his/her acting. This research is based on my observations and experiences as an actor while shooting an indie film. Considering the fact that drama and playing are process-oriented phenomena rather that result-oriented, then director's descriptions about his/her imaginations as result-oriented are not effective enough and I tried to reveal it through experience and mention some sort of suggestive process-oriented instructions.

Description

Keywords

Yönetmen, Diyalog, Çekim Sırasında, Direktif, Oynama, Sonuç ve Süreç, Kamera önü, Oyuncu yönetimi, Director, Dialogue, Shooting, Directive, Playing, Result and Process, Oncamera, Directing Actors

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections