Sarıkartal, Çetin Kemal
Loading...
Name Variants
Sarıkartal, Çetin Kemal
Ç.,Sarıkartal
Ç. K. Sarıkartal
Çetin Kemal, Sarıkartal
Sarikartal, Cetin Kemal
C.,Sarikartal
C. K. Sarikartal
Cetin Kemal, Sarikartal
Sarıkartal, Çetin
Sarıkartal, Çetin
Sarıkartal, Çetin
Ç.,Sarıkartal
Ç. K. Sarıkartal
Çetin Kemal, Sarıkartal
Sarikartal, Cetin Kemal
C.,Sarikartal
C. K. Sarikartal
Cetin Kemal, Sarikartal
Sarıkartal, Çetin
Sarıkartal, Çetin
Sarıkartal, Çetin
Job Title
Prof. Dr.
Email Address
Csarıkartal@khas.edu.tr
Main Affiliation
Theatre
Status
Former Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
58
Articles
0
Citation Count
0
Supervised Theses
58
58 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 58
Master Thesis Stanislavski Sistemine Dayanan Oyunculukta Karakterin Fizikselleştirilmesi için Ek Bir Çalışma Tekniği Olarak Laban Eforlarının Uygulanması(Kadir Has Üniversitesi, 2020) Yenilmez, Deniz İnci; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, ÇetinThis research focuses on applying Laban efforts in order to offer a solution to the problem of characterization which is a problem that can be experienced by a player who is preparing for the role with Stanislavski system. Firstly, Stanislavski's life, theoretical background and acting method which he called "system" are explained. The problem is that the character cannot be physicalized in the player, which is a possible problem that the player may experience when preparing the character with the system. With this subject, the definition of the problem that needs research is made. At this point, the question of whether Laban's efforts would contribute to the player was asked. Rudolf Laban's life, professional background, Laban's efforts and their implementation are explained in detail. In the application part, it has been proved that Laban's efforts will contribute to the physicalization of the character prepared with the system. In the conclusion part of the thesis, it is mentioned that Laban's effort work can be presented to the player as an additional study in order to solve the problem of not being able to physicalize the character, which is a problem that a player prepared with the Stanislavski system can experience.Master Thesis Bir Anlatı Örneği Olarak Hamlet(Kadir Has Üniversitesi, 2009) Karabağ, Hasan Hüseyin; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin KemalFilm ve Drama Yüksek Lisans Programı'nda Yönetmenlik odaklı eğitim gören Hasan Hüseyin KARABAĞ tarafından William SHAKESPEARE'in "Hamlet" adlı oyunu ele alınmıştır. Oluşturulan yeni metin aracılığı ile "Bir Anlatı Örneği Olarak Hamlet" oyunu, farklı bir anlatım biçimi ile ifade edilmeye çalışılmıştır.Bu çalışma; oyunun yazım aşamaları, oyunun metin bağlamında incelenmesi, performansa hazırlık ve gösterim sürecini kapsar. Uygulama sırasındaki öznel deneyimin aktarılması bu tarz çalışma yürütecek kişilere yol gösterici olması açısından gerekli görülerek aktarılmıştır.Performansa dayalı bu tez, süreç analizi bağlamında değerlendirilmiştir.Master Thesis William Shakespeare: Bir Anlatı Örneği Olarak Hamlet(Kadir Has Üniversitesi, 2010) Ülger, Tamer Barış; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin KemalFilm ve Drama Yüksek Lisans Programı'nda oyunculuk eğitimi gören Tamer Barış ÜLGER tarafından Shakespeare'in "Hamlet" eserinden uyarlanan "Bir anlatı örneği olarak Hamlet" oyunu ele alınmıştır. Performansa dayalı bu tez, süreç analizi ve dramaturgide kullanılan öğeler bağlamında değerlendirilmiştir. Oyun, ritüel, liminal, istek, enerji, heves gibi kavramların bu oyunda nasıl kullanıldığı, dramaturgiye ve oyuncuya katkıları anlatılmıştır. Tez uygulama sırasındaki deneyimin aktarılması ve izlence sonuçları üzerine kuruldu.Master Thesis Ataerkil Sistem Baglaminda Toplumsal Cinsiyet Rolleri ve Namus Kavrami ve Bu Kavramlar Analizinde Yazilan 'makas' Filmi(Kadir Has Üniversitesi, 2011) Golcuk, Elmast; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, ÇetinBu calismada binlerce yillik bir surecin devami olan ve her kulturde farkli bir sekilde isleyen ataerkil sistemin isleyisi uzerine egilmekte ve toplumsal cinsiyet rolleri kadin ve erkegin toplumda konumlanisi ve son kertede de namus ve seref kavramlariylabu sistemin yeniden nasil uretildigi uzerinde duracagim. Evrensel ve kapsamli bir arastirma ve tartisma yurutmekten ziyade ataerkil cinsiyet duzeninin egemen oldugu Guneydogu Anadolu Bolgesi'ne yonelmeyi baz aliyorum. Bire bir sahit oldugum ve maruz kaldigim bu yapinin bolgede cinsiyet rejiminin somut iliskileri nasil etkiledigini kadinlik ve erkeklik hallerini nasil kurup aktardigini analiz etmek niyetindeyim.Master Thesis Rol Kişisinin Gündelik Eylemlerini Çalışmanın Stanislavski Sistemine Katkısı: Uta Hagen'ın Maksat Egzersizi(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Hanağası, Güneş; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin KemalBu tez, oyuncunun verili koşullar altında bir rol kişisinin sıradan eylemlerini deneyimlemesinin, rol kişisinin temsil edilen oyunda var olan eylemlerini oynamasına nasıl katkı sağladığını Uta Hagen’ın Maksat Egzersizleri’ni kullanarak incelemeyi amaçlamaktadır. Uta Hagen, The Group Theatre kurucularından olan Harold Clurman aracılığıyla Stanislavski Sistemi ile tanışmış ve sonrasında Sistem ile ilişkili ancak bu sisteme bütünüyle bağlı olmayan kendi yöntemi Maksat Egzersizleri’ni oluşturmuştur. Hagen’ın tasarladığı bu egzersizler, bir oyuncunun karşılaşabileceği farklı sorunlar üzerine çalışmayı amaçlayan on adet kademeli pratik egzersizi içermektedir. Uta Hagen’ın Maksat Egzersizleri’ni oluşturan kademeli egzersizlerden ilki olan Temel Maksat Egzersizi oyuncuya, hayatının iki ardışık dakikası boyunca basit bir istek doğrultusunda gerçekleştirdiği eylemlerini bileşenlerine ayırmayı ve sonrasında bu iki dakikalık yaşantıyı rol kişisi olarak yeniden yaratmayı çalıştırır. İki dakika içinde basit bir isteğe ulaşmak amacıyla gerçekleştirilen eylemler önce oyuncuya aittir. Kişi normal şartlar altında eylemlerini farkında olarak, onları bileşenlerine ayırarak gerçekleştirmez. Bunu yapan kişi oyuncudur. Bu nedenle egzersizin ilk aşaması oyuncu kişisi fenomenini oluşturur, oyuncuda eylem farkındalığı yaratır ve oyuncu organizması bir olay yeri haline döner. Egzersizin ikinci aşaması olan bu iki dakikalık yaşantının rol kişisi olarak tekrarlanması ise yaratılan bu farkındalığın role taşınmasını sağlamaktadır. Böylece oyuncu kişisi, rol kişisi adına onun basit bir istek doğrultusunda gerçekleştirdiği eylemleri aracılığı ile davranış biçimlerini deneyimler. Tez çalışması sürecinde, Uta Hagen’ın Temel Maksat Egzersizi’nin Stanislavski’nin Sisteminde bahsettiği rol kişisinin Verili Koşulları’nı ve bu koşullar altında rol kişisinin çevresini ve olayları algılayış biçimini oyuncunun imgeleminde daha bütünlüklü ve canlı kılmaya nasıl bir katkı sağlayabileceği incelenmiştir. Çalışmada, daha canlı ve bütünlüklü bir karakter inşası sürecinde rol kişisine dair davranış biçimlerinin oyuncu tarafından iv belirlenmesinin ve organik bir şekilde icra edilmesinin nasıl mümkün kılınacağını araştırılmaktadır.Master Thesis Hikâye Anlatıcısı Olarak Oyuncu: "jan Dark'ın Hikâyesi" Oyununun Yazım ve Sahneleme Süreçleri(Kadir Has Üniversitesi, 2010) Sözer Özdemir, Şebnem; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, ÇetinBu tez, tek kişilik bir hikâye anlatımı olarak tasarlanan "Jan Dark'ın Hikâyesi" adlı oyunun metin yazımı, oyuncu çalışması ve bununla beraber metnin dönüşümü süreçlerinde edinilen deneyimleri aktarmayı amaçlamaktadır. Edinilen deneyim, hikâye anlatıcı ve oyuncunun zanaatlarının ortak özlerine odaklanarak yorumlanmaktadır.Master Thesis Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna Romanında Romantik Aşk Anlayışı ve Oyun Yazımı için Eleştirel Olanaklar(Kadir Has Üniversitesi, 2015) Ertekin, Günay; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin KemalBu tez çalışması Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna romanında Romantik aşk anlayışının incelenmesi ve romanın farklı sanatsal çalışmalara kaynaklık edebilecek potansiyelinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Kürk Mantolu Madonna Sabahattin Ali'nin diğer bütün çalışmalarından farklı olarak daha fazla aşkın acısını okuyucuya aksettirdiği romanıdır. Baş kişiler Raif Efendi ve Maria Puder ekseninde gelişen ilişkiler ağı okuyucuya aşkın imkansızlığını çift öykü katmanı içinde hissettirir. Tez iki bölümden oluşmuştur. İlk bölümde Romanda Biçim ve İçeriğe ilişkin Öğeler: Romanın Kurgusu, Romanın Özeti, Romanın Tematik İncelemesi, Romandaki Karşıtlıkların İncelenmesi, Kişileştirme ve İlişkiler düzlemi, Çift Öykü Katmanı olarak ele alınmış; İkinci bölümde Oyun Yazımı İçin Eleştirel Olanaklar: Romanın Kurgusu ve Eleştirel Bir Yaklaşım, Yaratıcı Sahne Çalışmaları Açısından Anlatım Özellikleri, Sahne İçin Zaman Mekan Kullanımında Çeşitlilik Olanakları, Dramatik Yapı İçin Romantik Aşk'ın Kuruluşu ve Yıkılışı, Sahne İçin Yeniden Okuma ve Yeni Bir Kurguya Doğru, düzleminde incelenmiştir.Master Thesis Oyuncu Yönetimi Üzerine Yöntem Araştırmaları ve Sinemada Gerçeklik Algısı Oluşumu(Kadir Has Üniversitesi, 2015) Elmas, Ali İhsan; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin KemalBu tez, ilk aşamada bakma eyleminin hedefi olan oyuncunun, oynadığı sırada varlık tanımı olarak 'ne' olduğunu tartışarak, bu tanım üzerinden oyuncuda yankılanan imgeyi çözümleyebilecek verileri araştırmayı ve yönetmene bir farkındalık sunmayı amaçlamaktadır. Görünen eylemler bütünü içerisinde neyin sahte neyin gerçek olduğunu zaten hissetmekte olan yönetmenin, sahtenin neden sahte, gerçeğin neden gerçek olduğunun teşhisini ancak bu farkındalıkla birlikte doğru yapabileceğini savunmaktadır. Teşhisi doğru yaptığımız anda oyuncu yönetimi üzerine yöntem araştırmalarından söz etmeye başlayabilir ve tam olarak çalışılan esere özgü olarak uygulanabilecek oyuncu yönetimi tekniklerinin çağrışımlarını yaratabiliriz.Master Thesis Ezilenlerin Tiyatrosunda Seyircinin Yeniden Öznelesmesi(Kadir Has Üniversitesi, 2013) Akal, Dogu Yasar; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, ÇetinBu tez Augusto Boal’in Ezilenlerin Tiyatrosu ve onun bir alt turu olan forum tiyatro yontemleriyle seyircinin yeniden tiyatronun oznesi olmasi surecini Van’da 2012 ve 2013 yillarinda gerceklestirilen iki ayri proje uygulamasi uzerinden inceler ve sonuclarini degerlendirir.Master Thesis Tiyatro Analizi, Eleştirisi ve İncelemesini Yeni Bir Deneme Tekniği Olan Video Deneme ile Yeniden Düşünmek(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Kola, Behiç Cem; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, ÇetinBu tez, çalışma ve uygulama alanı uzun bir süre sinemayla sınırlı olan video deneme tekniğinin, tiyatro sanatı açısından geçerli ve kullanılabilir bir araç olup olmadığını araştırmaktadır. Şimdiye kadar geleneksel yazılı deneme tekniği çerçevesinde kullanılan inceleme, araştırma, analiz ve karşılaştırma gibi yöntemlerin, görsel-işitsel bir dal olan sinemada yeniden icat edilişinin izlerini sürerek; benzer bir süreci tiyatroyu merkezine alan yazınsal ürünlerin neden yaşamadığını ortaya koymaya çalışmaktadır. İlk etapta yine görsel-işitsel, fakat kayıt altına alınamayan, performatif bir sanat dalı olan tiyatronun, bu video tekniklerini nasıl asimile edebileceğini anlamak; bu tekniklerin tiyatroya katkılarının neler olabileceği konularını ayrıntılı bir şekilde ele almak ve ilk tiyatro video deneme örneklerini verebilmek için yol haritaları oluşturmak bu tezin başlıca meseleleridir. Anahtar Sözcükler: Video Deneme, Deneme, Video, Essay, Video Essay, Youtube, Vimeo, Storyboard, Kurgu, Tasarım, Argüman, Belgesel This thesis surveys if it is possible to use the technique "video essay" on behalf of theatre, rather than its widely used field of cinema. It tracks down the evolution of the technique from conventional, written essays such as analysis, critics and research on subject matter; and try to understand why it was not the case for theatre studies, to this point. Theatre, as a visual-auditory art form such as cinema, differs as a performative art, which means cannot be recorded or captured in any way. So we've broach the subject on how to find a way to assimilate those existing techniques of video essay, what good is it for theatre and try to create a road map for the first ever existing "Theatre video Essays". Keywords: Video Essay, Essay, Video, Youtube, Vimeo, Storyboard, Editing, Design, Argument, Documentary