Trust factor in online health communication: Approach of users to news sites in Turkey
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Abstract
The aim of this research is to comprehend the internet users' perception of trust towards health news on the web while seeking medical information in Turkey. Thus, the purpose is to emphasize the effect of new media in health communication. For that purpose, the researcher conducted an online survey among 201 internet users in Turkey. To investigate the current situation and challenges in related industries on the web, 5 online interviews were conducted with two persons from hospital sites, two persons from news sites and one person from Google. The findings of the research enabled the researcher to define the approach of internet users in Turkey towards online health information seeking. The data were limited to online survey results and the online interviews that the researcher had designed. The conclusions obtained in this context are exemplary findings to define trust issues online health communication in Turkey.
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki internet kullanıcılarının internette sağlık araması yaparken haber sitelerine karşı güven algısının anlaşılmasıdır. Bu sayede, yeni medyanın sağlık iletişimindeki önemi vurgulanmak istenmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı Türkiye’deki 201 internet kullanıcısı arasında bir çevrimiçi anket çalışması yapmıştır. İnternette ilgili sektörlerdeki durum ve güçlükler araştırılmak üzere, hastane sitelerinden iki kişiyle, haber sitelerinden iki kişiyle ve Google’dan bir kişi ile, toplamda 5 çevrimiçi görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgular araştırmacının Türkiye’deki internet kullanıcılarının çevrimiçi sağlık bilgisi aramaya karşı yaklaşımını tanımlamasına imkan sağlamıştır. Elde edilen veri, araştırmacının hazırlamış olduğu çevrimiçi anket ve çevrimiçi görüşmelerle sınırlandırılmıştır. Bu bağlamda edilen çıkarımlar, Türkiye’deki internet tabanlı sağlık iletişimindeki güven unsurlarını tanımlamak için örnek niteliğinde bulgulardır.
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki internet kullanıcılarının internette sağlık araması yaparken haber sitelerine karşı güven algısının anlaşılmasıdır. Bu sayede, yeni medyanın sağlık iletişimindeki önemi vurgulanmak istenmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı Türkiye’deki 201 internet kullanıcısı arasında bir çevrimiçi anket çalışması yapmıştır. İnternette ilgili sektörlerdeki durum ve güçlükler araştırılmak üzere, hastane sitelerinden iki kişiyle, haber sitelerinden iki kişiyle ve Google’dan bir kişi ile, toplamda 5 çevrimiçi görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgular araştırmacının Türkiye’deki internet kullanıcılarının çevrimiçi sağlık bilgisi aramaya karşı yaklaşımını tanımlamasına imkan sağlamıştır. Elde edilen veri, araştırmacının hazırlamış olduğu çevrimiçi anket ve çevrimiçi görüşmelerle sınırlandırılmıştır. Bu bağlamda edilen çıkarımlar, Türkiye’deki internet tabanlı sağlık iletişimindeki güven unsurlarını tanımlamak için örnek niteliğinde bulgulardır.
Description
Keywords
health communication, online health information seeking, online trust, new media, sağlık iletişimi, internette sağlık bilgisi arama, çevrimiçi güven, yeni medya