Ingmar Bergman'ın Persona Filminden Hareketle 'susan Anlatıcı' Modeli Önerisi ve Bu Model Kullanılarak Yazılacak Yeni Çalışmalar için Olanakların Araştırılması

dc.contributor.advisorGünsür Yüceil, Zeynepen_US
dc.contributor.authorKoçak, Can
dc.date.accessioned2019-07-12T08:38:47Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:38:47Zen_US
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film ve Drama Ana Bilim Dalıen_US
dc.department-tempKadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Film and Dramaen_US
dc.description.abstractBu tez ingmar Bergman'in Persona filmi uzerinden bir “susan anlatici” modelinin onerilmesi ve bu modelin yeni calismalara kaynaklik edecek potansiyelinin kesfedilmesi amaciyla yazilmistir. Persona'daki iki karakter arasindaki diyalektige ve karakterlerin seyirciyle kurdugu iliskiye odaklanilmis hikâyenin karakterlerden birinin susmasiyla aktariliyor olmasi fikrinden hareket edilmistir. Onun susmasi konusan karakterin konusmasinin niteligini degistirmekte ve onu ifsaya suruklemektedir. Kimliklerinin ic ice gecmesi anlatani ve aktarani iyice belirsizlestirmekte konusan karakterin sozunun susan karakterin sozu haline gelmesiyle susan karakter de susan anlaticiya donusmektedir. Susan anlatici modelinin kuramsal altyapisi olusturulduktan sonra bu modelin yeni calismalarda nasil kullanilabilecegi bugun susmanin felsefi gerekceleriyle birlikte arastirilmistir. Boylelikle karakterin susarak anlati icindeki mevcudiyetini surdurmesi ve seyirciyle iletisimine devam edebilmesi icin oneriler getirilmesi amaclanmistir.en_US
dc.description.abstractThis thesis is written in order to propose a "silent narrator" model with reference to Ingmar Bergman's Persona and to discover the potential of this model to be used in new material to be written in the future. With a focus on the dialectic between the two characters of Persona and their relationship with the spectator, the thought that the transfer of the narrative is made possible by the silence of one of the characters is brought forward. Her silence changes the extent of the lingual content of the talking character, leading to exposure. While the intertwinement of their identities obscures the positions of the narrator and the transferor, the fact that the remarks of the talking character become the remarks of the silent character converts the silent character into the silent narrator. After the theoretical basis of the silent narrator model was established, the ways to use this model for new material was investigated with the philosophical reasoning behind being silent today. This way, suggestions regarding the methods for the existence of a silent character within a narrative and the ways for him to continue his relationship with the audience were made.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2271
dc.identifier.yoktezid436964en_US
dc.institutionauthorGünsür Yüceil, Zeynep Sirel
dc.language.isotren_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPersonaen_US
dc.subjectIngmar Bergmanen_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectSusan anlatıcıen_US
dc.subjectİfşaen_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectSilent narratoren_US
dc.subjectExposureen_US
dc.titleIngmar Bergman'ın Persona Filminden Hareketle 'susan Anlatıcı' Modeli Önerisi ve Bu Model Kullanılarak Yazılacak Yeni Çalışmalar için Olanakların Araştırılmasıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdb918957-eff3-4398-a321-d626b7b5b987
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydb918957-eff3-4398-a321-d626b7b5b987

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0097614CanKocak.pdf
Size:
731.42 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections