Reklamlarda Karikatür Kullanımı: Piyale Örneği

dc.contributor.author Binay Kurultay, Ayşe
dc.contributor.author Binay Kurultay, Ayşe
dc.contributor.author Pekseven Sabuncuoğlu, Burcu
dc.contributor.other Advertising
dc.date.accessioned 2020-09-22T11:16:09Z en_US
dc.date.available 2020-09-22T11:16:09Z en_US
dc.date.issued 2015 en_US
dc.department Fakülteler, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü en_US
dc.description.abstract Bir mizah sanatı olan karikatürün, eğlendirmenin yanı sıra düşündürmek, öğretmek ve ikna etmek gibi özellikleri karikatürü reklamcılar için cazip hale getirmiştir. Anlatmak istediğini sade bir dille çarpıcı bir biçimde anlatan karikatür, sıralanan tüm bu özellikleriyle tüketicide davranış değiştirmekte önemli bir araç olabilmektedir. Karikatürlü reklamların hedefleri arasında olan ürün satmanın dışında bilinirlik arttırmak da vardır. Karikatürlü reklamlar da tüm reklamlar gibi bunu kimi zaman bir sloganla kimi zamanda zihinlerde markaya özgü bir konum yaratıp, markaya bir karakter ve kimlik kazandırarak yapmaktadır. Türkiye’de 1960’lı yıllarda karikatür, başta banka ve makarna reklamlarında olmak üzere sektördeki birçok markanın reklamlarında etkin olarak kullanılmıştır. Bu çalışmada örnek olarak karikatürün, bir pazarlama yöntemi olan reklamla ilişkisi, “Türkiye’yi makarna ile tanıştıran marka” olarak bilinen Piyale Makarnaları’nın 1960’lı yıllardaki on karikatürlü reklamı esas alınarak incelenmiştir. Piyale markasının 1960’lı yıllarda karikatürlü reklam kullanan markaların başında gelmesi ve markanın sadece karikatürlü reklamlardan oluşan kampanyalar düzenlemiş olması, bu markanın örneklem olarak seçilmesinde etkili olmuştur. Karikatürün resme dayalı mesajlarla örülü olması nedeniyle yöntem olarak postyapısalcı göstergebilimsel analiz kullanılmıştır. Dolayısıyla karikatürün metin evreni olduğu kadar sembolik evreni de tarihsel dönem aralığının göstergeleri anlamlandırmadaki önemi dikkate alınarak incelenmiştir. Bu doğrultuda karikatürlü reklamların yayınlandığı yıllarda karikatürlere konu olması dolayısıyla Türkiye’de kadın, aile, sağlık, güven gibi temalar dönemsellik gözetilerek gösterge bilimsel olarak değerlendirilmiştir. en_US
dc.description.abstract As a satirical art form with a mission to make the audience think, to teach something and to persuade, cartoons have become attractive visuals for advertisers. Cartoons express an idea in a simple yet effective manner which is the reason for being the choice of brands for their of advertisements that aim to create a behavioral change in the consumer and sell their products as well as increasing brand awareness. Advertisements using cartoons achieve this as all other advertisements do, sometimes through a slogan and other times through creating a position, a character and an identity for the brand. Cartoons have been used in advertisements for major brands in the 1960’s in Turkey, primarily for the banking industry and spaghetti. In this study the advertisements for Piyale Spaghetti, known as “the brand that introduced spaghetti to Turkey” that use cartoons as visuals in the 1960’s were investigated. The relationship of cartoons as a form of communication and advertisements as a form of marketing was evaluated using semiotic analysis. As cartoons are woven with messages based on drawings and visuals, poststructuralist semiotic analysis was chosen as the methodology. As it is necessary for this methodology, cartoons’ symbolic universe as well as the textual universe was investigated for the importance historical period has over meaning making of signs. In this direction, in the years advertisements including cartoons, themes such as women, family, health, trust have been semiotically evaluated with periodicity in mind. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 174 en_US
dc.identifier.issn 2147-4524 en_US
dc.identifier.issn 2147-4524
dc.identifier.issue 40 en_US
dc.identifier.startpage 153 en_US
dc.identifier.trdizinid 180309 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3421
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/180309
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.institutionauthor Binay Kurultay, Ayşe en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi en_US
dc.relation.journal İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Karikatür en_US
dc.subject Reklam en_US
dc.subject Piyale en_US
dc.subject Caricature en_US
dc.subject Cartoon en_US
dc.subject Advertising en_US
dc.title Reklamlarda Karikatür Kullanımı: Piyale Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication beeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery beeba0c3-40bc-49ab-a223-772e2b673457
relation.isOrgUnitOfPublication 12315289-78d6-47b5-924e-8aa1d0de1092
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 12315289-78d6-47b5-924e-8aa1d0de1092

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Reklamlarda Karikatür Kullanımı Piyale Örneği.pdf
Size:
4.75 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: