TWITTER GÖRSELLERİNİN VATANDAŞLARI KOLEKTIF EYLEME TEŞVİK POTANSİYELİ

dc.contributor.authorBaş, Özen
dc.contributor.authorGrabe, Maria Elizabeth
dc.date.accessioned2024-10-15T19:43:20Z
dc.date.available2024-10-15T19:43:20Z
dc.date.issued2023
dc.departmentKadir Has Universityen_US
dc.department-tempKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ,Yabancı Kurumlaren_US
dc.description.abstractBu deney, yalnızca görsel içeren Tweet’lerin yalnızca metin içeren Tweet'lerle karşılaştırıldığında, Beyaz Amerikalılar’ı Black Lives Matter protestoları için kolektif eylemi teşvik etmek potansiyelini test etmiştir. Bağımlı değişken olarak kolektif eyleme katılma isteği kullanılarak, 2 (Tweet modu: sadece görsel-sadece metinsel) x 3 (Tweet içerik türü: öfke uyandıran, etkinlik (efficacy) uyandıran, nötr) şeklinde denekler arası deney tasarım uygulanmıştır. Beklentinin aksine bulgularda, vatandaşları siyasete katılmaya motive etmede sadece görsel içeren Tweet'lerin sadece metinsel Tweet'lerden daha etkili olduğuna veya öfke uyandıran içeriğin uyandırmayan içeriklerden daha etkili olduğuna dair hiçbir kanıt bulunamamıştır. Öfke uyandıran, görsel temelli sosyal protesto Tweet'lerinin, Beyaz Amerikalılar arasında öfke uyandırmayan görsel Tweet'lere göre yalnızca marjinal olarak daha fazla harekete geçirici olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, sonuçlar, kolektif etkinlik (efficacy) uyandıran metinsel Tweet'lerin, etkinlik ortaya çıkaran görsel Tweet'lerden daha fazla kolektif eyleme katılım niyeti uyandırdığını gösterdi. Dahası, öfke uyandıran görsellere maruz kaldıktan sonra erkekler, kadınlardan daha fazla toplumsal protestolara katılma eğilimi göstermiştir. Öte yandan kadınlar, etkinlik ortaya çıkaran görsel içeriklere maruz kaldıktan sonra protesto eyleminde bulunma konusunda erkeklerden daha istek belirtmişlerdir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.19145/e-gifder.1299641
dc.identifier.endpage1509en_US
dc.identifier.issn2146-3301
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage1462en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19145/e-gifder.1299641
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/6644
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTWITTER GÖRSELLERİNİN VATANDAŞLARI KOLEKTIF EYLEME TEŞVİK POTANSİYELİen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication15e3a2b6-6829-46dc-a321-8704c9943e07
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery15e3a2b6-6829-46dc-a321-8704c9943e07

Files