Klasik yayım ve dijital yayın sözleşmelerinde taraf yükümlülükleri

dc.contributor.advisorKazmacı, Özge Uzun
dc.contributor.authorUzun Kazmacı, Özge
dc.date.accessioned2024-06-24T11:40:11Z
dc.date.available2024-06-24T11:40:11Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Özel Hukuk Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractYayıncılık, yazının icadıyla başlayıp dijital teknolojinin etkin olarak kullanıldığı günümüze kadar fikirlerin ve bilgilerin kitlelere ulaştırılması için önemli bir araçtır. Klasik yayımcılıkta, yayımcı ve yazar arasındaki ilişkinin temelini, yazarın eserinin yayımcı tarafından basılarak çoğaltılması ve dağıtılması karşılığında yayımcıya telif hakkı gelirlerinin bir kısmını paylaşması oluşturmaktadır. Dijital yayıncılıkta ise, eserin elektronik ortamda umuma iletilmesi ve erişime açılması söz konusudur. Bu durumda, klasik yayımcılık sözleşmelerine benzer yükümlülükler yanında, yeni yükümlülükler de ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, klasik yayım ve dijital yayın sözleşmelerinde taraf yükümlülükleri ele alınacaktır. Çalışma, öncelikle klasik yayım sözleşmelerinin temel unsurlarını inceleyecektir. Ardından, dijital yayın sözleşmelerinin özelliklerine ve taraf yükümlülüklerine odaklanacaktır. Çalışmada, taraf yükümlülüklerinin hukuki dayanakları ve uygulamadaki sorunları da değerlendirilecek olup yazarlar, yayıncılar ve diğer ilgili taraflar için, hem klasik hem de dijital yayın sözleşmelerinin daha etkili ve adil bir şekilde yönetilmesine katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Anahtar Sözcükler: Yayım Sözleşmesi, Dijital Yayıncılık, Dijital Yayın, Umuma İletim Hakkı, Taraf Yükümlülükleri
dc.description.abstractPublishing has been an important tool for delivering ideas and information to the masses from the invention of writing until today, which is a time of effective digital technology usage. In classical publishing, the basis of the relationship between the publisher and the author is that the author shares a portion of the copyright revenues with the publisher in return for the publication, reproduction and distribution of the author's work. In digital publishing, the work is transmitted to the public and made accessible electronically. In this case, in addition to obligations similar to classical publishing contracts, new obligations also arise. In this study, party obligations in classical publishing and digital publishing contracts will be discussed. The study will first examine the basic elements of classical publishing contracts. It will then focus on the features of digital publishing contracts and party obligations. The study will also evaluate legal basis of party obligations and their problems in practice, aiming to contribute to a more effective and fair management of both classical and digital publishing contracts for authors, publishers and other relevant parties. Keywords: Publishing Agreement, Digital Publishing, Digital Publication, Public Communication Right, Party Obligationsen_US
dc.identifier.endpage232
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/5909
dc.language.isotr
dc.statusOnaylandı
dc.subjectHukuk
dc.subjectLawen_US
dc.titleKlasik yayım ve dijital yayın sözleşmelerinde taraf yükümlülükleri
dc.titleParty obligations in classical and digital publishing agreementsen_US
dc.typeDoctoral Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication84c7303e-ec1d-4acb-865c-988e9c426218
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery84c7303e-ec1d-4acb-865c-988e9c426218

Files

Collections