Thoughts on Interpellation and Intertextuality Among Facebook Cover Photos of Four Major Political Parties as Visual Narratives During the Turkish General Election of 2015 Campaign

dc.contributor.author Öngün, Erdem
dc.date.accessioned 2020-09-01T09:35:50Z en_US
dc.date.available 2020-09-01T09:35:50Z en_US
dc.date.issued 2015 en_US
dc.department Yüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı ve ilgi odağı, görsel anlatı süreçlerinin 2015 genel seçim sürecinde Adelet ve Kalkınma Partisi (AKP), Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) ve Halkların Demokratik Partisi (HDP) gibi Türkiye Büyük Millet Meclisinde temsil edilen dört siyasi partinin resmi Facebook sayfalarındaki kapak fotoğrafları üzerinden nasıl işlediğini değerlendirmektir. Oy talebi ve desteği çağrısını resimleyen kapak fotoğrafları siyasi rekabet iletişimi kurma ve sosyal,siyasal ve ideolojik yanıtlar temin etme amacındadırlar. Bu dört siyasi partinin Facebook profillerindeki kapak fotoğraflarını örnek olarak kullanarak bu çalışma metinlerarasılı ve çağrı süreçlerini ve bu kavramların, izleyici konumundaki oy verenlerin tekli görsel metinlerce üretilen anlatım sürecinde birer katılımcı ve destekçiye dönüşmesine nasıl katkıda bulunduğunu anlamaya çalışır. Oy ve destek isteme görsel çağrısı sürecinde ne tür anlatı süreçlerinin devreye girdiği ve bu süreçlerin nasıl işlediği ve izleyici özneler olarak oy verenlerin ilgili sisyasi partilerin Facebook kapak fotoğraflarındaki görsel metinlere gore nasıl pozisyon değiştirebildikleri bu çalışmadayanıtları aranan ve tartışılan temel sorular arasındadır. Niteliksel yöntem kullanarak çalışma konuyu genel bir karşılaştırma ile sonuçlandırır. en_US
dc.description.abstract The main goal and interest in this paper is to explore how visual narrative processes function through single visual texts as cover photos on official Facebook pages of four major political parties ( Justice and Development Party ( JDP) a.k.a. AKP, Republican People’s Party ( RPP) a.k.a. CHP, Nationalist Movement Party (NMP) a.k.a. MHP and Peoples' Democratic Party (PDP) a.k.a. HDP ) represented in the Turkish Grand Assembly during general election campaign of 2015. The cover photos which illustrate appeal for vote and support are intended to communicate political competition and elicit political, ideological support and social responses. Using these cover photos on the Facebook profiles of these political parties as a sample, the paper reflects on intertexuality and interpellation processes and how these concepts contribute to further understanding the ways that engaged voters as viewers become participants and supporters in the narratives generated by these single visual texts. What narrative processes are in action during an encounter with a visual appeal for vote and support and how these processes function and how voters as viewing subjects might be able to exchange positions differently in relation to the visual texts appearing in the Facebook cover photos of the related political parties are the main questions to be answered and discussed in this study . Using a qualitative methodology, the study concludes with an overall comparative evaluation of the subject. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 17 en_US
dc.identifier.issn 2146-5193 en_US
dc.identifier.issn 2146-5193 en_US
dc.identifier.issn 2146-5193
dc.identifier.issn 2146-5193
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 9 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3289
dc.identifier.volume 5 en_US
dc.institutionauthor Öngün, Erdem en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher İstanbul Aydın Üniversitesi en_US
dc.relation.journal The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Interpellation en_US
dc.subject Intertextuality en_US
dc.subject Visual narrative en_US
dc.subject Social Media en_US
dc.subject Facebook en_US
dc.subject Political discourse en_US
dc.subject Çağrı en_US
dc.subject Metinlerarasılılık en_US
dc.subject Görsel anlatı en_US
dc.subject Sosyal Medya en_US
dc.subject Siyasi söylem en_US
dc.title Thoughts on Interpellation and Intertextuality Among Facebook Cover Photos of Four Major Political Parties as Visual Narratives During the Turkish General Election of 2015 Campaign en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TÜRKİYE 2015 GENEL SEÇİMLERİ SÜRECİNDE DÖRT TEMEL.pdf
Size:
1.18 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: