Considerations and Confusions about theRegulatory Focus Theory and a Future Agendafor Researchers in Marketing

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017

Authors

Merdin-Uygur, Ezgi

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

The regulatory focus theory is the mark of a paradigm shift away from a unidimensional hedonism towards a multiplicity of regulatory foci. It possesses great explanatory power; however a lot remains unresolved despite a promising body of empirical work. This paper highlights various considerations concerning the conceptual and comparative qualities of the regulatory focus theory. The discussion moves into the intersection of regulatory focus and consumer behavior literature, briefly summarizing the findings and followed by a number of propositions to be tested for future research.
Düzenleyici odaklar teorisi hedonizm gibi tek odaklılık yerine birden fazla düzenleyici odağın varlığını kabul eder. Sahip olduğu açıklayıcı güce ve çok sayıda ampirik çalışmaya rağmen hala araştırılmayan ve gözardı edilen noktaları bulunmaktadır. Bu çalışmada kavramsal ve kıyaslayıcı bir analiz ile bu teori üzerine bazı düşünceler belirtilmektedir. Ardından bu önemli noktalarda ihtiyaç duyulabilecek gelecek bilimsel çalışma konuları listelenmiştir.

Description

Keywords

Consumer psychology, Regulatory focus, Regulatory fit, Motivational psychology, Area assessment, Tüketici psikolojisi, Düzenleyici odaklar, Motivasyon, Alan yazın taraması

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

N/A

Scopus Q

Q4

Source

Volume

31

Issue

1

Start Page

83

End Page

99