What Should Ott Brands Post To Engage With Consumers on Instagram?

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Authors

Beşli, Bersu

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kadir Has Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

This study analyzes the most engaging content categories on Instagram. In order to understand and analyze the digital consumer engagement, Instagram content shared by two OTT brands, Netflix and BluTV will be examined. The aim of the study is to introduce an understanding on what factors indicate the essentials of a branded Instagram content created as a digital content marketing effort of an OTT brand in terms of digital consumer engagement by means of relational content analysis. The analysis takes the digital engagement metrics as a consumer feedback on the brands available on the branded Instagram content. This thesis tries to indicate whether the entrance of a new perception of social networking sites brings the brand - consumer interactivity notion to digital content marketing processes. The purpose of this thesis is to understand how should brands produce their content on Instagram in order to create high levels of digital consumer engagement. It aims to see which category of content determines the influence of the interactivity in Instagram marketing by picking two brands in OTT industry
Bu çalışma OTT markalarını takip eden Instagram kullanıcılarının en çok etkileşime geçtiği içerik kategorilerini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Dijital tüketici bağlılığı ve katılımını anlamak ve analiz etmek için, iki OTT markası olan Netflix ve BluTV tarafından Instagram içerikleri incelenmiştir. Markaların dijital mecralarda sürdürdüğü içerik pazarlaması çabalarının bir ürünü olan Instagram içeriklerini dijital tüketici etkileşimi bağlamında inceleyen çalışma, içerik analizi yöntemini kullanarak, bu markaların içerik planlamaları için temel bir anlayış geliştirmeyi planlamaktadır. İçerik analizi, Instagram dijital etkileşim metriklerini tüketici geri dönüşü olarak ele almaktadır. Bu tezin amacı, OTT markalarının yüksek etkileşim seviyelerine erişebilmek için ne tür içerikler paylaşabileceklerini ortaya koymaktır. Bu endüstride yer alan markaların paylaşımları arasında hangi içerik kategorilerinin dijital tüketici etkileşimi bağlamında iletişimin interaktif olmasına katkıda bulunduğunu görmeyi amaçlamaktadır.

Description

Keywords

Digital Content Marketing, Digital Consumer Engagement, Social Network Sites, Engagement, Instagram, Netflix, BluTV, Dijital Tüketici Etkileşimi, Dijital İçerik Pazarlaması, Sosyal Medya

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections