What Should Ott Brands Post To Engage With Consumers on Instagram?

dc.contributor.advisor Vatikiotis, Pantelis en_US
dc.contributor.author Beşli, Bersu
dc.contributor.author Vatıkıotıs, Panteleımon
dc.contributor.other New Media
dc.date.accessioned 2020-01-20T06:42:08Z
dc.date.available 2020-01-20T06:42:08Z
dc.date.issued 2019
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : New Media en_US
dc.description.abstract This study analyzes the most engaging content categories on Instagram. In order to understand and analyze the digital consumer engagement, Instagram content shared by two OTT brands, Netflix and BluTV will be examined. The aim of the study is to introduce an understanding on what factors indicate the essentials of a branded Instagram content created as a digital content marketing effort of an OTT brand in terms of digital consumer engagement by means of relational content analysis. The analysis takes the digital engagement metrics as a consumer feedback on the brands available on the branded Instagram content. This thesis tries to indicate whether the entrance of a new perception of social networking sites brings the brand - consumer interactivity notion to digital content marketing processes. The purpose of this thesis is to understand how should brands produce their content on Instagram in order to create high levels of digital consumer engagement. It aims to see which category of content determines the influence of the interactivity in Instagram marketing by picking two brands in OTT industry en_US
dc.description.abstract Bu çalışma OTT markalarını takip eden Instagram kullanıcılarının en çok etkileşime geçtiği içerik kategorilerini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Dijital tüketici bağlılığı ve katılımını anlamak ve analiz etmek için, iki OTT markası olan Netflix ve BluTV tarafından Instagram içerikleri incelenmiştir. Markaların dijital mecralarda sürdürdüğü içerik pazarlaması çabalarının bir ürünü olan Instagram içeriklerini dijital tüketici etkileşimi bağlamında inceleyen çalışma, içerik analizi yöntemini kullanarak, bu markaların içerik planlamaları için temel bir anlayış geliştirmeyi planlamaktadır. İçerik analizi, Instagram dijital etkileşim metriklerini tüketici geri dönüşü olarak ele almaktadır. Bu tezin amacı, OTT markalarının yüksek etkileşim seviyelerine erişebilmek için ne tür içerikler paylaşabileceklerini ortaya koymaktır. Bu endüstride yer alan markaların paylaşımları arasında hangi içerik kategorilerinin dijital tüketici etkileşimi bağlamında iletişimin interaktif olmasına katkıda bulunduğunu görmeyi amaçlamaktadır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2705
dc.identifier.yoktezid 544746 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Digital Content Marketing en_US
dc.subject Digital Consumer Engagement en_US
dc.subject Social Network Sites en_US
dc.subject Engagement en_US
dc.subject Instagram en_US
dc.subject Netflix en_US
dc.subject BluTV en_US
dc.subject Dijital Tüketici Etkileşimi en_US
dc.subject Dijital İçerik Pazarlaması en_US
dc.subject Sosyal Medya en_US
dc.title What Should Ott Brands Post To Engage With Consumers on Instagram? en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 9b619c0f-0d4c-4a4b-87db-25b7615ea98b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9b619c0f-0d4c-4a4b-87db-25b7615ea98b
relation.isOrgUnitOfPublication b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b5858033-f7be-4c13-85ee-abb8e71cacd9

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
What should ott brands post to engage with consumers on instagram.pdf
Size:
3.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections