1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Bayrakdar, Gülümser Deniz"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Borders as Blackholes: Contemporary Migratory Films in Turkey
    (Kadir Has Üniversitesi, 2016) Ayata, Azra; Bayrakdar, Gülümser Deniz
    European Union integration process foresees harmonization of nation-state's migration and asylum systems. In this sense, border controls are strengthened and non-European countries are included in these border regimes. As a candidate country, Turkey's migration and asylum system shows changes. As a result of these policies, new transition spaces, structures and definitions are generated. In accordance with changing socio-political environments; cinema reflects these changes. In this thesis, primarily focusing on Kumun Tadı (Melisa Önel, 2013) and Rıza (Tayfun Pirselimoğlu, 2007), I will examine how these films question produced structures and definitions of migration. In this sense, they offer "critical sites" to those newly established spaces.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Ergenin "beden"iyle aradığı imkan
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Doğan, Can Merdan; Bayrakdar, Gülümser Deniz
    Reha Erdem Sineması, Türkiye'de keşfi uzun sürecek bir yolculuğa benziyor. Erdem'in sineması elindeki malzemeyi iyi tanır. Biçimin olanaklarını, karakterin dünyası için harekete geçirir. Reha Erdem filmlerinde, ergenlik süreci, hem geçiş süreci olduğu hem de yetişkinlerin ve iktidarın dünyasıyla uyumsuz olduğu için, gelecek tahayyülleri bakımından bir imkan taşır. Ergenin isyanı, filmin dünyasında, farklı bir dünyanın varlığını da sınar. Tezin amacı, imkanın ne olduğunu ergenin bedeni üzerinden sorarak bu sorunun cevabını aramaktır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Türkiye Sinemasında Kent ve Kadın Yoksulluğu: Zerre ve Toz Bezi
    (2023) Akan, Ayten; Bayrakdar, Gülümser Deniz
    Yoksulluk bugün bütün coğrafyalarda yaşanılan sorunların başında gelmektedir. Neoliberal politikaların hâkimiyetindeki kapitalist sistemde sanayileşmenin artması, bölgeler arası yaşanılan göçler, özellikle kentlerde meydana gelen nüfus artışı ve buna bağlı olarak istihdamın karşılanamaması, ardından işsizlik ve yoksullaşma ile takip eden bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. Yoksulluğun giderek katmanlaşan yapısı ile toplumun farklı kesimleri üzerinde etkisini gösterdiğini söylemek mümkündür. Kentlerde artan yoksulluk, maruz kaldıkları fırsat eşitsizliği yüzünden kadınlar tarafından daha çok yaşanmaktadır. Kentteki yoksulluk ekonomik bir sorun olmanın yanında sosyal bir problem olduğu için farklı disiplinlerin ilgi alanına girmiş, sinemada da kendisine yer bulmuştur. Yoksulluk temalı filmler geçmişte olduğu gibi günümüz sinemasında da işlenen konulardan biri olmuştur. Her dönem kendi siyasi politik ekseninde değerlendirilen yoksulluk teması, yakın dönem Türkiye sinemasında merkezine kentleri koymuş, kadınların yaşadığı yoksulluğu mesele eden filmlerde işlenmiştir. Bu tezde yakın dönem Türkiye sineması örneklerinden Zerre(Erdem Tepegöz, 2012) ve Toz Bezi(Ahu Öztürk, 2015) filmlerinde işlenen kentteki kadın yoksulluğu temasının temsilleri incelenmiştir. Tezin amacı Türkiye'de yoksulluk konusunun sinemada dönemsel olarak değişimini aktararak, günümüz sinemasında kent ve kadın yoksullaşmasının temsilinin dönüşümünü ortaya koymaktır. Bu tezde ülkenin geçirdiği sosyal ve siyasal değişimlerin ardında yoksulluk ve yoksunluk sarmalında giderek görülmez hale gelen 'zerreleşen' kadın temsilleri analizlerin temelini oluşturacaktır. Diane Pearce'ın (1978) ortaya attığı 'yoksulluğun kadınlaşması' ve Peter Townsend'in (1979) 'göreli yoksulluk' kuramları çerçevesinde, kadınların kentteki yoksulluğunu tartışacağım. Anahtar Sözcükler: Yoksulluk, Kent yoksulluğu, Kadın yoksulluğu, Türkiye sinemasında yoksulluk