Coşkun, Ayşe Elif

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Ayşe Elif COŞKUN
C.,Ayse Elif
Coskun,A.E.
C., Ayşe Elif
Coşkun, AYŞE ELIF
Coşkun, A. E.
C., Ayse Elif
Coşkun, Ayşe Elif
A. Coşkun
AYŞE ELIF COŞKUN
COŞKUN, AYŞE ELIF
Coşkun, A.
Coşkun,A.E.
COŞKUN, Ayşe Elif
Coskun, Ayse Elif
Ayşe Elif Coşkun
Ayse Elif, Coskun
A. E. Coşkun
Coskun,Ayse Elif
Orlandı, Ayşe Elif Coşkun
Coşkun Orlandi, Ayşe Elif
Orlandi Coşkun, Ayşe
Orlandı, Ayşe Elif Coşkun
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
aysecoskun@khas.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Bibliometrics summary could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Master Thesis
    Analyzing and Measuring Emotions on Customer Coproduction Process Through Empirical Researh on Ikea Customers in Turkey
    (Kadir Has Üniversitesi, 2012) Karataş, Işıl; Coşkun Orlandi, Ayşe Elif
    Today's consumers are prioritizing their expenditure and they think about what.sreally worth it. At this point .Do it Yourself.(DiY) appears as a valuable alternative. For most of the people the underlying drivingforce is financial concerns which are alsothe starting point of self assembly industrial products. On the otherhand acceptable amount of consumers prefer actually making something themselves.This is an important element which makes DiY appealing. So DiY is not just a process. -- Abtract'tan.
  • Master Thesis
    Çocuk Dostu Şehir Odaklı Projelere Kapsayıcı Bir Yaklaşımı Entegre Etmek: İstanbul'dan Çoklu Vaka Çalışması
    (2023) Saptır, Tuğba; Coşkun, Ayşe Elif
    İstanbul'da yaşamak her geçen gün biraz daha zorlaşırken, küçük arkadaşlarımızın şehirdeki deneyimi çok daha önemli bir hale geliyor. İstanbul'da gerçekleştirilen Habitat II Kongresi'yle hayatımıza giren ve dayanağını Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi'nden alan çocuk dostu kent konsepti, tam da bu problemi çözmeye yönelik bir formül öneriyor. Kentlerin çocuk-dostu bir hale bürünmesi, sadece çocuklar için değil, o kentin bütün mensupları için olumlu gelişmelerin önünü açıyor. Bilindiği ve deneyimlendiği gibi, Türkiye'de çocuk dostu alanlar oldukça az ve bu konudaki çalışmalar hala sınırlı. Bu araştırma kapsamında, çocuk dostu şehir konseptinin tanıtılması sonrası, İstanbul'da farklı organizasyonlar tarafından gerçekleştirilen uygulamalar incelenerek, bu projelerin kapsayıcı ve katılımcı olma düzeylerine dikkat çekilmiş, evrensel tasarım ilkelerinin desteğiyle bu uygulamaların nasıl geliştirilebileceğine yönelik bir tartışma yürütülmüştür. Anahtar Sözcükler: Çocuk dostu şehirler, Kapsayıcılık, Çocuk katılımı, Kapsayıcı tasarım, Evrensel tasarım.
  • Article
    Citation Count: 0
    Yenilikçi Bir Üretim Modeli Olarak İtalyan Endüstri Kümeleri ve Tasarıma Dayalı İnovasyona Etkileri
    (MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, 2013) Orlandi Coşkun, Ayşe
    ‹novasyon 21. yy. için en önemli rekabet stratejilerinden biridir. ‹novasyon kavram› klasik çerçevede teknolojiye özdefl tan›mlan›rken, ‘tasar›ma dayal› inovasyon’ ifadesi do¤rudan teknolojiye ba¤l› olmayan yenilik kavram›n› yeni ürün gelifltirme süreçleriyle kesifltirerek tasar›m ve inovasyon aras›ndaki net ba¤lant›y› vurgular. Tasar›m› bir kültür olarak benimseyen ve sunan ‹talya, II. Dünya Savafl› sonras› parlayan ‘Made in Italy’ etiketiyle ‹talyan endüstri ürünlerindeki tasar›ma ve inovasyona dayal› katma-de¤eri tescil etmektedir. Tasar›m›n hem ulusal bir katma-de¤er dinami¤i, hem de rekabet avantaj› faktörü olarak de¤erlendirilmesi, ‹talya’n›n kendine has, özgün, yarat›c› ve yenilikçi tasar›m modelinin referans model olarak kabul görmesini sa¤lam›flt›r. ‘Made in Italy’ vurgusunun en önemli kayna¤› özelleflmifl üretim sistemi olan endüstri kümeleridir. ‹talyan endüstri kümelerinin tasar›m ve inovasyonu tetikleyici yap›s› bu makalenin ana temas›n› oluflturur. Makale, genel çerçevede küme kavram›n› inceleyerek tasar›ma dayal› inovasyona kaynakl›k eden ve bu kapsamda örnek üretim modeli olarak karfl›m›za ç›kan ‹talyan endüstri kümelerinin yap›sal analizine odaklan›r. Literatür derlemesi olarak kurgulanan çal›flman›n bir di¤er amac› da kümelenme modelinin ‹talya’yla ayn› co¤rafi havzada yer alan Türkiye için model oluflturma potansiyelinin konumland›r›lmas›na kaynakl›k etmektir.
  • Conference Object
    Citation Count: 5
    Experimental Experience in Design Education as a Resource for Innovative Thinking: the Case of Bruno Munari
    (Elsevier Science Bv, 2010) Orlandi Coşkun, Ayşe
    Design education in general includes various design fields such as product design graphic design communication design and design in engineering. Designing as an activity captures all these various fields. Design refers basically to a problem solving method a creative problem solving approach and relevant processes. Design as an activity has always been considered as a creative tool. Design education mainly focuses on enhancing creative approaches with various 2D and 3D project based basic design studies. As the tools of designing developed in parallel with technology the core structure of the education is based on a model with creative and analytical aspects: Designerly way of thinking aims at originality and uniqueness. Today the need for innovation has become more evident than ever. The main purpose of the paper is to explore and to identify the relationship between creativity innovation and design related to design education. Bruno Munari(Milano 1907-1998) as a designer and a design educator is one of the prominent names reflecting innovation and creativity in the history of Italian Design. His innovative contribution to Italian Design is reinforced by his experimental design educator background in research for creativity. The paper aims at exploring the educational structures through history of design and design education that leads to creative thinking and nurture sustainable innovation through the case study of Bruno Munari's works as a designer and as an educator. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.